# sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-1 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 pari pari NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 de de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 Ferry Ferry NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-2 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 port port NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 3 du de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 voile voile NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 ne ne ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 constitue constituer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 pas pas ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 la le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 9 seule seul ADJ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 préoccupation préoccupation NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 11 de de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 l' le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 École école NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-3 1 C' ce CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 pourquoi pourquoi? ADV _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 4 le le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 gouvernement gouvernement NOM _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 6 a avoir VRB _ _ 7 aux _ _ _ _ _ 7 lancé lancer VPP _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 8 le le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 9 grand grand ADJ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 débat débat NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 11 sur sur PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 l' le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 Éducation Éducation NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 qui qui PRQ _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 15 , , PUNC _ _ 14 punc _ _ _ _ _ 16 théoriquement théoriquement ADV _ _ 18 periph _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 16 punc _ _ _ _ _ 18 bat battre VRB _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 19 son son DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 plein plein NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-4 1 Jusqu'au jusqu'à PRE _ _ 9 periph _ _ _ _ _ 2 15 15 NUM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 janvier 15 janvier NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 5 15 15 NUM _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 000 000 NUM _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 réunions réunion NOM _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 8 se se CLI _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 tiennent tenir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 10 à à travers PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 11 travers à travers PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 toute tout ADJ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 13 la le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 France France NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 15 , , PUNC _ _ 16 punc _ _ _ _ _ 16 associant associer VPR _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 17 enseignants enseignant NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 , , PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ 19 personnels personnel NOM _ _ 17 para _ _ _ _ _ 20 techniques technique ADJ _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 et et COO _ _ 22 mark _ _ _ _ _ 22 parents parent NOM _ _ 19 para _ _ _ _ _ 23 d' de PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 élèves élève NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 . . PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-5 1 L' le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 objectif objectif NOM _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 3 de de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 cette ce DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 5 vaste vaste ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 consultation consultation NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 d' de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 aboutir aboutir VNF _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 à à PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 une un DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 loi loi NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 d' de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 orientation orientation NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 l' le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 an an NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 17 prochain prochain ADJ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 . . PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-6 1 On on CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 peut pouvoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 néanmoins néanmoins ADV _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 s' s' CLI _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 interroger interroger VNF _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 6 sur sur PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 l' le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 opportunité opportunité NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 d' de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 une un DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 11 telle tel ADJ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 12 initiative initiative NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 13 qui qui PRQ _ _ 14 subj _ _ _ _ _ 14 risque risquer VRB _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 de de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 devenir devenir VNF _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 une un DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 18 véritable véritable ADJ _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 19 usine usine NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 20 à à PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 gaz gaz NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 à à PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 23 l' le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 efficacité efficacité NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 douteuse douteux ADJ _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-7 1 Car car COO _ _ 10 mark _ _ _ _ _ 2 des de PRE _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 3 débats débat NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 5 l' le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 Éducation Éducation NOM _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 7 nationale national ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 en le CLI _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 9 a avoir VRB _ _ 10 aux _ _ _ _ _ 10 connus connaître VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 11 de un DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 nombreux nombreux ADJ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 . . PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-8 1 C' ce CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 tout tout juste ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 juste tout juste ADV _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 si si CSU _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 6 chaque chaque DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 ministre ministre NOM _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 8 n' ne ADV _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 9 a avoir VRB _ _ 11 aux _ _ _ _ _ 10 pas pas ADV _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 11 organisé organiser VPP _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 12 le le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 sien sien NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-9 1 Balladur Balladur NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 2 avait avoir VRB _ _ 3 aux _ _ _ _ _ 3 lancé lancer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 la le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 mode mode NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 en en PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 1993 1993 NUM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 9 en en PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 10 faisant faire VPR _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 remplir remplir VNF _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 aux à PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 étudiants étudiant NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 un un DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 questionnaire questionnaire NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 16 au au moment où CSU _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 17 moment au moment où CSU _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 où au moment où CSU _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 19 son son DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 projet projet NOM _ _ 24 subj _ _ _ _ _ 21 de de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 SMIC SMIC NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 jeunes jeune ADJ _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 faisait faire VRB _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 25 des un DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 26 vagues vague NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-10 1 L' le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 année année NOM _ _ 6 periph _ _ _ _ _ 3 suivante suivant ADJ _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 5 c' ce CLS _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 6 était être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 autour autour de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 de autour de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 François François NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 Bayrou Bayrou NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 , , PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ 12 dont dont PRQ _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 13 le le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 directeur directeur NOM _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 15 de de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 cabinet cabinet NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 n' ne ADV _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 était être VRB _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 19 autre autre ADJ _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 que que CSU _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 Xavier Xavier NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 Darcos Darcos NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 , , PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 24 l' le DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 25 actuel actuel ADJ _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 26 ministre ministre NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 27 de de PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 l' le DET _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 Enseignement Enseignement NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 30 scolaire scolaire ADJ _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 , , PUNC _ _ 32 punc _ _ _ _ _ 32 de de PRE _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 33 procéder procéder VNF _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 à à PRE _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 des un DET _ _ 36 spe _ _ _ _ _ 36 consultations consultation NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 37 avec avec PRE _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 tous tout ADJ _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 39 les le DET _ _ 40 spe _ _ _ _ _ 40 protagonistes protagoniste NOM _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 41 du de PRE _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 monde monde NOM _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 de de PRE _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 l' le DET _ _ 45 spe _ _ _ _ _ 45 Éducation Éducation NOM _ _ 43 dep _ _ _ _ _ 46 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-11 1 Enfin enfin ADV _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 Claude Claude NOM _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 4 Allègre Allègre ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 6 en en PRE _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 7 1999 1999 NUM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ 9 avait avoir VRB _ _ 10 aux _ _ _ _ _ 10 interrogé interroger VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 11 lui lui PRQ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 aussi aussi ADV _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 les le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 lycéens lycéen NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 15 sur sur PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 la le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 nature nature NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 de de PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 l' le DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 enseignement enseignement NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 qu' que PRQ _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 22 ils ils CLS _ _ 23 subj _ _ _ _ _ 23 souhaitaient souhaiter VRB _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 24 suivre suivre VNF _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 . . PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-12 1 Cette ce DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 expérience expérience NOM _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 3 avait avoir VRB _ _ 4 aux _ _ _ _ _ 4 donné donner VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 lieu lieu NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 à à PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 des un DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 réponses réponse NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 très très ADV _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 hétéroclites hétéroclite ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 , , PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 12 difficiles difficile ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 13 à à PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 synthétiser synthétiser VNF _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 . . PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-13 1 Au à PRE _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 2 final final NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 rien rien PRQ _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 bien bien ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 marquant marquant ADJ _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 n' ne ADV _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 9 était être VRB _ _ 10 aux _ _ _ _ _ 10 sorti sortir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 11 de de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 ces ce DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 13 différentes différent ADJ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 14 initiatives initiative NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 15 . . PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-14 1 Afin afin de PRE _ _ 24 periph _ _ _ _ _ 2 d' afin de PRE _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 éviter éviter VNF _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 un un DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 5 tel tel ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 écueil écueil NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 8 la le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 commission commission NOM _ _ 24 subj _ _ _ _ _ 10 Thélot Thélot NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 12 chargée charger VPP _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 13 de de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 recueillir recueillir VNF _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 la le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 16 substantifique substantifique ADJ _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 17 moelle moelle NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 18 des de PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 débats débat NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 locaux local ADJ _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 22 s' s' CLI _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 23 est être VRB _ _ 24 aux _ _ _ _ _ 24 dotée doter VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 25 des de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 moyens moyens NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 d' de PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 analyse analyse NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 les le DET _ _ 31 spe _ _ _ _ _ 30 plus plus ADV _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 31 modernes moderne ADJ _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 32 . . PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-15 1 Mais mais COO _ _ 2 mark _ _ _ _ _ 2 parviendra parvenir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 -t-elle -t-elle CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 4 à à PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 rendre rendre VNF _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 compte compte NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 vraiment vraiment ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 9 la le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 réalité réalité NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 des de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 problèmes problème NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 et et COO _ _ 15 mark _ _ _ _ _ 14 surtout surtout ADV _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 de de PRE _ _ 11 para _ _ _ _ _ 16 la le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 manière manière NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 dont dont PRQ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 19 ils ils CLS _ _ 21 subj _ _ _ _ _ 20 sont être VRB _ _ 21 aux _ _ _ _ _ 21 perçus percevoir VPP _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 22 par par PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 les le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 enseignants enseignant NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 et et COO _ _ 26 mark _ _ _ _ _ 26 dans dans PRE _ _ 22 para _ _ _ _ _ 27 les le DET _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 28 familles famille NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 ? ? PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-16 1 Les le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 syndicats syndicat NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 critiquent critiquer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 déjà déjà ADV _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 cette ce DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 6 nouvelle nouveau ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 consultation consultation NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 8 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-17 1 Quant quant à PRE _ _ 8 periph _ _ _ _ _ 2 aux quant à PRE _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 parents parent NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 d' de PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 élèves élève NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 7 ils ils CLS _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 8 participent participer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 9 très très ADV _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 inégalement inégalement ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 aux à PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 12 débats débat NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 . . PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-18 1 C C NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 2 omme omme NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 si si CSU _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 une un DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 5 grande grand ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 lassitude lassitude NOM _ _ 14 subj _ _ _ _ _ 7 , , PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ 8 voire voire COO _ _ 11 mark _ _ _ _ _ 9 un un DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 10 vif vif ADJ _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 11 découragement découragement NOM _ _ 6 para _ _ _ _ _ 12 , , PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ 13 avaient avoir VRB _ _ 14 aux _ _ _ _ _ 14 envahi envahir VPP _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 15 le le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 monde monde NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 de de PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 l' le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 École école NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-19 1 Chaque chaque DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 ministre ministre NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 veut vouloir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 réformer réformer VNF _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 le le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 6 « « PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 7 mammouth mammouth NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 8 » » PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 10 mais mais COO _ _ 12 mark _ _ _ _ _ 11 se se CLI _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 12 casse casser VRB _ _ 4 para _ _ _ _ _ 13 invariablement invariablement ADV _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 les le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 dents dent NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 16 dessus dessus ADV _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 17 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-20 1 La le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 bête bête NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 coriace coriace ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-21 1 Les le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 syndicats syndicat NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 3 se se CLI _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 4 sont être VRB _ _ 5 aux _ _ _ _ _ 5 érigés ériger VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 en en PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 citadelles citadelle NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 qui qui PRQ _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 9 se se CLI _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 défendent défendre VRB _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 11 bec bec NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 et et COO _ _ 13 mark _ _ _ _ _ 13 ongles ongle NOM _ _ 11 para _ _ _ _ _ 14 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-22 1 Bref Bref NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 personne personne PRQ _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 4 ne ne ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 sait savoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 plus plus ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 très très ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 bien bien ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 9 par par PRE _ _ 12 periph _ _ _ _ _ 10 quel quel DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 bout bout NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 prendre prendre VNF _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 13 une un DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 réforme réforme NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 du de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 système système NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-23 1 Dans dans PRE _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 2 ce ce DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 contexte contexte NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 morose morose ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 6 on on CLS _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 7 peut pouvoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 se se CLI _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 demander demander VNF _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 si si CSU _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 le le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 tandem tandem NOM _ _ 28 subj _ _ _ _ _ 13 Ferry-Darcos Ferry-Darcos NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 15 qui qui PRQ _ _ 17 subj _ _ _ _ _ 16 a avoir VRB _ _ 17 aux _ _ _ _ _ 17 connu connaître VPP _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 18 de un DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 19 nombreux nombreux ADJ _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 20 démêlés démêlé NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 21 avec avec PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 22 les le DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 enseignants enseignant NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 24 et et COO _ _ 26 mark _ _ _ _ _ 25 les le DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 26 étudiants étudiant NOM _ _ 23 para _ _ _ _ _ 27 , , PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 28 est être VRB _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 29 le le plus DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 plus le plus ADV _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 à à PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 32 même même ADV _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 de de PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 34 mettre mettre VNF _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 en en PRE _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 oeuvre oeuvre NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 un un DET _ _ 38 spe _ _ _ _ _ 38 chantier chantier NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 39 dont dont PRQ _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 40 l' le DET _ _ 41 spe _ _ _ _ _ 41 expérience expérience NOM _ _ 42 subj _ _ _ _ _ 42 prouve prouver VRB _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 43 qu' que CSU _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 il il CLS _ _ 46 subj _ _ _ _ _ 45 est être VRB _ _ 46 aux _ _ _ _ _ 46 miné miner VPP _ _ 43 dep _ _ _ _ _ 47 . . PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-24 1 Sans sans doute PRE _ _ 9 periph _ _ _ _ _ 2 doute sans doute ADV _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 ses son DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 chances chance NOM _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 succès succès NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 auraient avoir VRB _ _ 8 aux _ _ _ _ _ 8 été être VPP _ _ 9 aux _ _ _ _ _ 9 accrues accroître VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 10 s' si C+CL _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 11 il si C+CL _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 s' s' CLI _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 13 était être VRB _ _ 14 aux _ _ _ _ _ 14 engagé engager VPP _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 15 dans dans PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 ce ce DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 17 vaste vaste ADJ _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 dialogue dialogue NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 19 dans dans PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 la le DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 foulée foulée NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 de de PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 la le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 victoire victoire NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 de de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 la le DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 droite droite NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 en en PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 29 2002 2002 NUM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 . . PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-25 1 Mais mais COO _ _ 5 mark _ _ _ _ _ 2 le le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 gouvernement gouvernement NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 4 a avoir VRB _ _ 5 aux _ _ _ _ _ 5 temporisé temporiser VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 7 préférant préférer VPR _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 privilégier privilégier VNF _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 la le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 réforme réforme NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 des de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 retraites retraite NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-26 1 Pendant pendant PRE _ _ 12 periph _ _ _ _ _ 2 ce ce DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 temps temps NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 5 les le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 contentieux contentieux NOM _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 7 avec avec PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 les le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 enseignants enseignant NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 se se CLI _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 11 sont être VRB _ _ 12 aux _ _ _ _ _ 12 accumulés accumuler VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 13 . . PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-27 1 Au à PRE _ _ 8 periph _ _ _ _ _ 2 ministère ministère NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 de de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 l' le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 Éducation Éducation NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 7 on on CLS _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 8 veut vouloir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 9 croire croire VNF _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 que que CSU _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 la le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 démarche démarche NOM _ _ 14 subj _ _ _ _ _ 13 choisie choisir ADJ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 permettra permettre VRB _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 15 , , PUNC _ _ 21 punc _ _ _ _ _ 16 en en PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 contournant contourner VPR _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 les le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 syndicats syndicat NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 , , PUNC _ _ 21 punc _ _ _ _ _ 21 d' de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 22 élaborer élaborer VNF _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 une un DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 réforme réforme NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 légitimée légitimer VPP _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 par par PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 la le DET _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 28 consultation consultation NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 des de PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 enseignants enseignant NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 et et COO _ _ 32 mark _ _ _ _ _ 32 des de PRE _ _ 29 para _ _ _ _ _ 33 parents parent NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 d' de PRE _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 élèves élève NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 . . PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_E_191203-28 1 Un un DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 pari pari NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 qui qui PRQ _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 4 est être VRB _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 loin loin ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 d' de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 être être VNF _ _ 8 aux _ _ _ _ _ 8 gagné gagner VPP _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _