# sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-1 1 ECONOMIE économie NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 . . PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-2 1 La le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 taxation taxation NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 du de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 capital capital NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 et et COO _ _ 6 mark _ _ _ _ _ 6 du de PRE _ _ 3 para _ _ _ _ _ 7 travail travail NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 : : PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-3 1 un un DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 2 « « PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 3 modèle modèle NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 européen européen ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 » » PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 6 à à PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 revoir revoir VNF _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 ? ? PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-4 1 L' le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 OCDE OCDE NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 vient venir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 de de PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 publier publier VNF _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 de un DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 7 bien bien ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 intéressantes intéressant ADJ _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 statistiques statistique NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 10 sur sur PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 l' le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 évolution évolution NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 de de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 la le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 taxation taxation NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 du de PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 capital capital NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 et et COO _ _ 19 mark _ _ _ _ _ 19 du de PRE _ _ 16 para _ _ _ _ _ 20 travail travail NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 , , PUNC _ _ 22 punc _ _ _ _ _ 22 pour pour PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 23 la le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 période période NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 1980 1980 NUM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 - 1980 - 1997 PUNC _ _ 25 punc _ _ _ _ _ 27 1997 1997 NUM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-5 1 Il il CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 faut falloir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 préciser préciser VNF _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 5 tout tout d'abord NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 d' tout d'abord PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 abord tout d'abord ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 9 que que CSU _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 10 la le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 taxation taxation NOM _ _ 14 subj _ _ _ _ _ 12 du de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 capital capital NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 englobe englober VRB _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 15 les le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 impôts impôt NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 sur sur PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 les le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 bénéfices bénéfice NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 des de PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 entreprises entreprise NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 , , PUNC _ _ 52 punc _ _ _ _ _ 23 l' le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 impôt impôt NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 25 sur sur PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 le le DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 revenu revenu NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 du de PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 capital capital NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 ainsi ainsi que COO _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 31 que ainsi que COO _ _ 33 mark _ _ _ _ _ 32 l' le DET _ _ 33 spe _ _ _ _ _ 33 imposition imposition NOM _ _ 29 para _ _ _ _ _ 34 de de PRE _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 la le DET _ _ 36 spe _ _ _ _ _ 36 fortune fortune NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 37 ( ( PUNC _ _ 42 punc _ _ _ _ _ 38 en en PRE _ _ 42 periph _ _ _ _ _ 39 France France NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 , , PUNC _ _ 38 punc _ _ _ _ _ 41 il il CLS _ _ 42 subj _ _ _ _ _ 42 faut falloir VRB _ _ 33 parenth _ _ _ _ _ 43 y le CLI _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 44 ajouter ajouter VNF _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 45 les le DET _ _ 46 spe _ _ _ _ _ 46 taxes taxe NOM _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 47 foncières foncier ADJ _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 48 locales local ADJ _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 49 ) ) PUNC _ _ 42 punc _ _ _ _ _ 50 , , PUNC _ _ 52 punc _ _ _ _ _ 51 les le DET _ _ 52 spe _ _ _ _ _ 52 impôts impôt NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 53 sur sur PRE _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 54 les le DET _ _ 55 spe _ _ _ _ _ 55 successions succession NOM _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 56 , , PUNC _ _ 58 punc _ _ _ _ _ 57 les le DET _ _ 58 spe _ _ _ _ _ 58 plus-values plus-value NOM _ _ 55 dep _ _ _ _ _ 59 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-6 1 La le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 taxation taxation NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 3 du de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 travail travail NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 comprend comprendre VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 les le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 impôts impôt NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 sur sur PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 les le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 revenus revenu NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 du de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 travail travail NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 et et COO _ _ 15 mark _ _ _ _ _ 14 les le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 cotisations cotisation NOM _ _ 10 para _ _ _ _ _ 16 sociales social ADJ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-7 1 Selon selon PRE _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 une un DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 idée idée NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 communément communément ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 répandue répandre ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 7 la le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 mobilité mobilité NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 9 du de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 capital capital NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 ( ( PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 12 du de PRE _ _ 8 parenth _ _ _ _ _ 13 fait fait NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 15 notamment notamment ADV _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 , , PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 17 de de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 18 la le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 libéralisation libéralisation NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 des de PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 économies économie NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 ) ) PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 23 , , PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 24 conduit conduire ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 25 les le DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 26 Etats Etats NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 27 à à PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 baisser baisser VNF _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 l' le DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 imposition imposition NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 du de PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 capital capital NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 pour pour PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 34 éviter éviter VNF _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 les le DET _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 36 « « PUNC _ _ 37 punc _ _ _ _ _ 37 fuites fuite NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 38 » » PUNC _ _ 37 punc _ _ _ _ _ 39 de de PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 40 capitaux capital NOM _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 41 . . PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-8 1 En en fait PRE _ _ 6 periph _ _ _ _ _ 2 fait en fait NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 cette ce DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 idée idée NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 6 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 essentiellement essentiellement ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 valable valable ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 pour pour PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 les le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 pays pays NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 européens européen ADJ _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 , , PUNC _ _ 14 punc _ _ _ _ _ 14 excepté excepté PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 15 le le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 Royaume-Uni Royaume-Uni NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-9 1 Regardons regarder VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 les le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 choses chose NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 de de plus près ADV _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 5 plus de plus près ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 près de plus près ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 : : PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-10 1 durant durant PRE _ _ 11 periph _ _ _ _ _ 2 la le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 période période NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 examinée examiner ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 6 la le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 taxation taxation NOM _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 8 du de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 capital capital NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 a avoir VRB _ _ 11 aux _ _ _ _ _ 11 augmenté augmenter VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 12 au au sein de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 sein au sein de NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 de au sein de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 l' le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 OCDE OCDE NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 21 punc _ _ _ _ _ 18 mais mais COO _ _ 21 mark _ _ _ _ _ 19 cette ce DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 augmentation augmentation NOM _ _ 21 subj _ _ _ _ _ 21 est être VRB _ _ 11 para _ _ _ _ _ 22 essentiellement essentiellement ADV _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 le le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 fait fait NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 25 des de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 Etats-Unis Etats-Unis NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 ( ( PUNC _ _ 31 punc _ _ _ _ _ 28 la le DET _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 taxation taxation NOM _ _ 31 subj _ _ _ _ _ 30 est être VRB _ _ 31 aux _ _ _ _ _ 31 passée passer VPP _ _ 26 parenth _ _ _ _ _ 32 de de PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 28 28 NUM _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 34 , 28 , 3 PUNC _ _ 33 punc _ _ _ _ _ 35 3 3 NUM _ _ 36 spe _ _ _ _ _ 36 % pourcent NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 37 à à PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 38 31 31 NUM _ _ 40 spe _ _ _ _ _ 39 , 31 , 1 PUNC _ _ 38 punc _ _ _ _ _ 40 1 1 NUM _ _ 41 spe _ _ _ _ _ 41 % pourcent NOM _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 42 des de PRE _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 revenus revenu NOM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 ) ) PUNC _ _ 31 punc _ _ _ _ _ 45 . . PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-11 1 Dans dans PRE _ _ 13 periph _ _ _ _ _ 2 l' le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 Union Union NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 européenne européen ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 6 la le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 taxation taxation NOM _ _ 13 subj _ _ _ _ _ 8 des de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 revenus revenu NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 du de PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 capital capital NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 est être VRB _ _ 13 aux _ _ _ _ _ 13 restée rester VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 14 relativement relativement ADV _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 15 stable stable ADJ _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 , , PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ 17 tandis tandis que CSU _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 que tandis que CSU _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 19 la le DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 taxation taxation NOM _ _ 25 subj _ _ _ _ _ 21 du de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 travail travail NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 s' s' CLI _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 24 est être VRB _ _ 25 aux _ _ _ _ _ 25 accrue accroître VPP _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 26 et et COO _ _ 31 mark _ _ _ _ _ 27 l' le DET _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 28 imposition imposition NOM _ _ 31 subj _ _ _ _ _ 29 du de PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 travail travail NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 est être VRB _ _ 25 para _ _ _ _ _ 32 donc donc ADV _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 prépondérante prépondérant ADJ _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 34 . . PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-12 1 L' le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 écart écart NOM _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 3 entre entre PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 les le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 niveaux niveau NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 taxation taxation NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 du de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 9 travail travail NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 et et COO _ _ 11 mark _ _ _ _ _ 11 du de PRE _ _ 8 para _ _ _ _ _ 12 capital capital NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 s' s' CLI _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 14 est être VRB _ _ 18 aux _ _ _ _ _ 15 même même ADV _ _ 18 periph _ _ _ _ _ 16 très très ADV _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 17 sensiblement sensiblement ADV _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 accru accroître VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 19 : : PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-13 1 en en PRE _ _ 11 periph _ _ _ _ _ 2 1980 1980 NUM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 il il CLS _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 5 était être VRB _ _ 11 periph _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 8 8 NUM _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 8 , 8 , 8 PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 9 8 8 NUM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 il il CLS _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 11 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 11 11 NUM _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 14 , 11 , 7 PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 15 7 7 NUM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 16 en en PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 17 1997 1997 NUM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 . . PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-14 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 Royaume-Uni Royaume-Uni NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 un un DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 cas cas NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 particulier particulier ADJ _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 : : PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-15 1 la le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 taxation taxation NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 3 du de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 capital capital NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 est être VRB _ _ 6 aux _ _ _ _ _ 6 passée passer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 de de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 46 46 NUM _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 9 , 46 , 4 PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ 10 4 4 NUM _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 % pourcent NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 12 à à PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 13 38 38 NUM _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 14 , 38 , 4 PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ 15 4 4 NUM _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 % pourcent NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 17 mais mais COO _ _ 24 mark _ _ _ _ _ 18 l' le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 imposition imposition NOM _ _ 24 subj _ _ _ _ _ 20 du de PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 travail travail NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 s' s' CLI _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 23 est être VRB _ _ 24 aux _ _ _ _ _ 24 abaissée abaisser VPP _ _ 6 para _ _ _ _ _ 25 de de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 24 24 NUM _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 27 , 24 , 3 PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 28 3 3 NUM _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 % pourcent NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 30 à à PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 31 21 21 NUM _ _ 32 spe _ _ _ _ _ 32 % pourcent NOM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 33 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-16 1 On on CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 comprend comprendre VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 peut pouvoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 être être NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 mieux plus ADJ _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 à à PRE _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 l' le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 examen examen NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 de de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 ces ce DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 chiffres chiffre NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 le le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 délabrement délabrement NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 14 des de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 services service NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 publics public ADJ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 dans dans PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 ce ce DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 pays pays NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 et et COO _ _ 22 mark _ _ _ _ _ 21 la le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 nécessité nécessité NOM _ _ 19 para _ _ _ _ _ 23 pour pour PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 le le DET _ _ 25 spe _ _ _ _ _ 25 gouvernement gouvernement NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 actuel actuel ADJ _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 de de PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 prévoir prévoir VNF _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 une un DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 augmentation augmentation NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 des de PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 impôts impôt NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 . . PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-17 1 Dans dans PRE _ _ 14 periph _ _ _ _ _ 2 le le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 3 même même ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 temps temps NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 6 aux à PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 Etats- Etats- NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 Unis Unis ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 10 l' le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 imposition imposition NOM _ _ 14 subj _ _ _ _ _ 12 du de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 capital capital NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 passait passer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 15 de de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 28 28 NUM _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 17 , 28 , 3 PUNC _ _ 16 punc _ _ _ _ _ 18 3 3 NUM _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 % pourcent NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 20 à à PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 21 31 31 NUM _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 22 , 31 , 1 PUNC _ _ 21 punc _ _ _ _ _ 23 1 1 NUM _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 % pourcent NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 25 et et COO _ _ 26 mark _ _ _ _ _ 26 celle celui PRQ _ _ 24 para _ _ _ _ _ 27 du de PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 travail travail NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 de de PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 21 21 NUM _ _ 32 spe _ _ _ _ _ 31 , 21 , 6 PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 32 6 6 NUM _ _ 33 spe _ _ _ _ _ 33 % pourcent NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 34 à à PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 35 22 22 NUM _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 36 , 22 , 6 PUNC _ _ 35 punc _ _ _ _ _ 37 6 6 NUM _ _ 38 spe _ _ _ _ _ 38 % pourcent NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 39 . . PUNC _ _ 14 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-18 1 Comme comme PRE _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 2 toujours toujours ADV _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 la le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 France France NOM _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 6 se se CLI _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 singularise singulariser VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 . . PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-19 1 Parmi parmi PRE _ _ 12 periph _ _ _ _ _ 2 les le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 3 grands grand ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 pays pays NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 5 industrialisés industrialiser ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 ( ( PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ 7 le le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 G G NOM _ _ 4 parenth _ _ _ _ _ 9 7 7 NUM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 ) ) PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ 11 nous nous CLS _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 12 sommes être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 13 celui celui PRQ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 dans dans PRE _ _ 39 periph _ _ _ _ _ 15 lequel lequel PRQ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 l' le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 écart écart NOM _ _ 39 subj _ _ _ _ _ 18 entre entre PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 la le DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 taxation taxation NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 du de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 capital capital NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 ( ( PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ 24 23 23 NUM _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 25 , 23 , 6 PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 26 6 6 NUM _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 % pourcent NOM _ _ 22 parenth _ _ _ _ _ 28 ) ) PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ 29 et et COO _ _ 30 mark _ _ _ _ _ 30 celle celui PRQ _ _ 20 para _ _ _ _ _ 31 du de PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 travail travail NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 ( ( PUNC _ _ 37 punc _ _ _ _ _ 34 40 40 NUM _ _ 36 spe _ _ _ _ _ 35 , 40 , 2 PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 36 2 2 NUM _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 37 % pourcent NOM _ _ 20 parenth _ _ _ _ _ 38 ) ) PUNC _ _ 37 punc _ _ _ _ _ 39 est être VRB _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 40 le le DET _ _ 42 spe _ _ _ _ _ 41 plus plus ADV _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 42 important important ADJ _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 43 ( ( PUNC _ _ 46 punc _ _ _ _ _ 44 16 16 NUM _ _ 46 spe _ _ _ _ _ 45 , 16 , 6 PUNC _ _ 44 punc _ _ _ _ _ 46 6 6 NUM _ _ 39 parenth _ _ _ _ _ 47 ) ) PUNC _ _ 46 punc _ _ _ _ _ 48 . . PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-20 1 Nous nous CLS _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 2 sommes être VRB _ _ 3 aux _ _ _ _ _ 3 talonnés talonner VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 par par PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 l' le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 Allemagne Allemagne NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 ( ( PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ 8 l' le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 écart écart NOM _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 10 est être VRB _ _ 6 parenth _ _ _ _ _ 11 de de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 16 16 NUM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 ) ) PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ 14 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-21 1 On on CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 connaît connaître VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 les le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 raisons raison NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 essentielles essentiel ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 ce ce DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 phénomène phénomène NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 : : PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-22 1 l' le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 absence absence NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 d' de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 harmonisation harmonisation NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 la le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 fiscalité fiscalité NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 des de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 capitaux capital NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 en en PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 Europe Europe NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 et et COO _ _ 14 mark _ _ _ _ _ 13 les le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 nécessités nécessité NOM _ _ 11 para _ _ _ _ _ 15 du de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 financement financement NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 de de PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 la le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 protection protection NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 sociale social ADJ _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-23 1 Il il CLS _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 2 n' ne ADV _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 guère guère ADV _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 envisageable envisageable ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 d' de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 accroître accroître VNF _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 encore encore ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 la le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 taxation taxation NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 11 du de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 travail travail NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-24 1 Il il CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 faut falloir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 donc donc ADV _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 chercher chercher VNF _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 un un DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 moyen moyen NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 d' de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 augmenter augmenter VNF _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 la le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 fiscalité fiscalité NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 du de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 capital capital NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 sans sans PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 14 le le CLI _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 15 faire faire VNF _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 fuir fuir VNF _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 ! ! PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-25 1 L' le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 exemple exemple NOM _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 3 américain américain ADJ _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 montre montrer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 que que CSU _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 ce ce CLS _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 7 n' ne ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 est être VRB _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 9 pas pas ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 utopique utopique ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 . . PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-26 1 Mais mais COO _ _ 3 mark _ _ _ _ _ 2 il il CLS _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 bien bien ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 évident évident ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 que que CSU _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 cela cela PRQ _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 8 suppose supposer VRB _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 un un DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 accord accord NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 au à PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 niveau niveau NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 européen européen ADJ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ 15 en en vue de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 16 vue en vue de NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 de en vue de PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 favoriser favoriser VNF _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 la le DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 croissance croissance NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 par par PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 des un DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 moyens moyens NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 24 autres autre ADJ _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 que que CSU _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 la le DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 politique politique NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 fiscale fiscal ADJ _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 ( ( PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 30 par par PRE _ _ 27 parenth _ _ _ _ _ 31 exemple exemple NOM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 , , PUNC _ _ 33 punc _ _ _ _ _ 33 par par PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 34 le le DET _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 35 développement développement NOM _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 36 des de PRE _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 innovations innovation NOM _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 ) ) PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 39 ... ... PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_F_280502-27 1 la le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 situation situation NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 3 actuelle actuel ADJ _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 n' ne ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 incite inciter VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 guère guère ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 à à PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 l' le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 optimisme optimisme NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 sur sur PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 ce ce DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 point point NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _