# sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-1 1 GRAND grand NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 SUD SUD NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 : : PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-2 1 LE le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 2 FUTUR FUTUR ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 GÉANT GÉANT NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 A380 A380 NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 EUROPÉEN EUROPÉEN ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 CONTRE CONTRE PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 LE LE DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 JUMBO JUMBO NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 747 747 NUM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 AMÉRICAIN AMÉRICAIN ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-3 1 Airbus-Boeing airbus NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 : : PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-4 1 le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 match match NOM _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 3 ne ne ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 4 fait faire VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 que que ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 commencer commencer VNF _ _ 4 dep _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-5 1 « « PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 2 Le Le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 3 plus plus ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 important important ADJ _ _ 36 periph _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 6 lors lors de PRE _ _ 36 periph _ _ _ _ _ 7 d' lors de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 une un DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 crise crise NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 comme comme PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 celle celui PRQ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 qui qui PRQ _ _ 13 subj _ _ _ _ _ 13 frappe frapper VRB _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 actuellement actuellement ADV _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 le le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 transport transport NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 17 aérien aérien ADJ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 , , PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ 19 c' ce CLS _ _ 20 subj _ _ _ _ _ 20 est être VRB _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 21 de de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 se se CLI _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 23 retrouver retrouver VNF _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 24 en en PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 position position NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 plus plus ADV _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 27 favorable favorable ADJ _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 que que CSU _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 son son DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 adversaire adversaire NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 lorsque lorsque CSU _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 32 l' le DET _ _ 33 spe _ _ _ _ _ 33 activité activité NOM _ _ 34 subj _ _ _ _ _ 34 redémarre. redémarrer VRB _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 35 » » PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 36 confiait confier VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 37 récemment récemment ADV _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 à à PRE _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 39 « « PUNC _ _ 41 punc _ _ _ _ _ 40 La La DET _ _ 41 spe _ _ _ _ _ 41 Dépêche Dépêche NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 42 » » PUNC _ _ 41 punc _ _ _ _ _ 43 un un DET _ _ 45 spe _ _ _ _ _ 44 ancien ancien ADJ _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 45 responsable responsable NOM _ _ 36 subj _ _ _ _ _ 46 d' de PRE _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 47 Aerospatiale Aerospatiale NOM _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 48 . . PUNC _ _ 36 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-6 1 Un un DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 constat constat NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 sur sur PRE _ _ 9 periph _ _ _ _ _ 4 lequel lequel PRQ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 Airbus Airbus NOM _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 6 et et COO _ _ 7 mark _ _ _ _ _ 7 Boeing Boeing NOM _ _ 5 para _ _ _ _ _ 8 s' s' CLI _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 accordent accorder VRB _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 10 sans sans PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 doute doute NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 , , PUNC _ _ 14 punc _ _ _ _ _ 13 même même si CSU _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 14 si même si CSU _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 15 les le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 stratégies stratégie NOM _ _ 26 subj _ _ _ _ _ 17 que que PRQ _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 mettent mettre VRB _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 en en PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 place place NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 l' le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 un un PRQ _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 23 et et COO _ _ 25 mark _ _ _ _ _ 24 l' l'autre DET _ _ 25 spe _ _ _ _ _ 25 autre l'autre PRQ _ _ 22 para _ _ _ _ _ 26 sont être VRB _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 27 sensiblement sensiblement ADV _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 28 différentes différent ADJ _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-7 1 En en PRE _ _ 18 periph _ _ _ _ _ 2 2001 2001 NUM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 Airbus Airbus NOM _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 6 qui qui PRQ _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 7 vendait vendre VRB _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 8 111 111 NUM _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 avions avion NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 au au cours de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 11 cours au cours de DET _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 du au cours de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 seul seul ADJ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 14 salon salon NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 du de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 Bourget Bourget NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 18 signait signer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 19 des un DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 résultats résultat NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 bien bien ADV _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 22 meilleurs meilleur ADJ _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 que que CSU _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 ceux celui PRQ _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 de de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 Boeing Boeing NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 , , PUNC _ _ 28 punc _ _ _ _ _ 28 engrangeant engranger VPR _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 29 , , PUNC _ _ 39 punc _ _ _ _ _ 30 conformément conformément à PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 31 aux conformément à PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 32 objectifs objectif NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 annoncés annoncer VPP _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 par par PRE _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 Noël Noël NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 Forgeard Forgeard NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 , , PUNC _ _ 39 punc _ _ _ _ _ 38 97 97 NUM _ _ 39 spe _ _ _ _ _ 39 commandes commande NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 40 pour pour PRE _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 41 l' le DET _ _ 42 spe _ _ _ _ _ 42 A A NOM _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 43 380 380 NUM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 ( ( PUNC _ _ 47 punc _ _ _ _ _ 45 dont dont PRQ _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 46 85 85 NUM _ _ 47 spe _ _ _ _ _ 47 fermes ferme NOM _ _ 42 parenth _ _ _ _ _ 48 ) ) PUNC _ _ 47 punc _ _ _ _ _ 49 . . PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-8 1 La le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 crise crise NOM _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 3 générée générer VPP _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 par par PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 les le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 attentats attentat NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 du de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 11 11 NUM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 septembre 11 septembre NUM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 a avoir VRB _ _ 11 aux _ _ _ _ _ 11 porté porter VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 12 un un DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 coup coup NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 d' de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 arrêt arrêt NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 à à PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 17 la le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 progression progression NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 de de PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 l' le DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 avionneur avionneur NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 toulousain toulousain ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 , , PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 24 qui qui PRQ _ _ 26 subj _ _ _ _ _ 25 avait avoir VRB _ _ 26 aux _ _ _ _ _ 26 réussi réussir VPP _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 27 pour pour PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 la le DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 29 première premier ADJ _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 30 fois fois NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 31 à à PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 32 capter capter VNF _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 53 53 NUM _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 34 % pourcent NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 35 du de PRE _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 marché marché NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 mondial mondial ADJ _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 . . PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-9 1 Depuis depuis PRE _ _ 12 periph _ _ _ _ _ 2 cette ce DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 date date NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 fatidique fatidique ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 6 160 160 NUM _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 commandes commande NOM _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 8 d' de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 avions avion NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 ont avoir VRB _ _ 11 aux _ _ _ _ _ 11 été être VPP _ _ 12 aux _ _ _ _ _ 12 annulées annuler VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 13 par par PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 les le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 compagnies compagnie NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 aériennes aérien ADJ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ 18 dont dont PRQ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 19 101 101 NUM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 20 pour pour PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 Airbus Airbus NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 , , PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ 23 qui qui PRQ _ _ 24 subj _ _ _ _ _ 24 paie payer VRB _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 25 , , PUNC _ _ 31 punc _ _ _ _ _ 26 à à cet égard ADV _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 cet à cet égard DET _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 28 égard à cet égard NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 , , PUNC _ _ 31 punc _ _ _ _ _ 30 le le DET _ _ 31 spe _ _ _ _ _ 31 prix prix NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 32 fort fort ADJ _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 . . PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-10 1 Aujourd'hui aujourd'hui ADV _ _ 6 periph _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 les le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 4 deux deux NUM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 rivaux rival NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 6 sont être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 quasiment quasiment ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 à à PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 égalité égalité NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 et et COO _ _ 21 mark _ _ _ _ _ 11 contraints contraindre ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 revoir revoir VNF _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 à à PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 la le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 baisse baisse NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 leurs son DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 livraisons livraison NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 19 pour pour PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 20 2002 2002 NUM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 et et COO _ _ 22 mark _ _ _ _ _ 22 2003 2003 NUM _ _ 11 para _ _ _ _ _ 23 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-11 1 Elles elles CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 devraient devoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 s' s' CLI _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 établir établir VNF _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ 6 pour pour PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 Boeing Boeing NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ 9 entre entre PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 10 350 350 NUM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 et et COO _ _ 12 mark _ _ _ _ _ 12 400 400 NUM _ _ 10 para _ _ _ _ _ 13 avions avion NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ 15 contre contre PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 16 300 300 NUM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 pour pour PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 Airbus Airbus NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-12 1 Mais mais COO _ _ 18 mark _ _ _ _ _ 2 si si CSU _ _ 18 periph _ _ _ _ _ 3 la le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 crise crise NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 5 a avoir VRB _ _ 6 aux _ _ _ _ _ 6 resserré resserrer VPP _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 7 l' le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 écart écart NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 entre entre PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 les le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 11 deux deux NUM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 12 adversaires adversaire NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 13 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 14 elle elle CLS _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 15 n' ne ADV _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 16 a avoir VRB _ _ 18 aux _ _ _ _ _ 17 pas pas ADV _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 effacé effacer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 19 les le DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 atouts atout NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 d' de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 Airbus Airbus NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 . . PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-13 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 groupe groupe NOM _ _ 40 subj _ _ _ _ _ 3 européen européen ADJ _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 5 qui qui PRQ _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 6 a avoir VRB _ _ 7 aux _ _ _ _ _ 7 su savoir VPP _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 8 limiter limiter VNF _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 la le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 compression compression NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 de de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 sa son DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 masse masse NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 salariale salarial ADJ _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 à à PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 une un DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 économie économie NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 de de PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 6.000 6.000 NUM _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 20 équivalents équivalent ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 21 temps temps NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 22 plein plein ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 23 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 24 sans sans PRE _ _ 40 periph _ _ _ _ _ 25 licenciement licenciement NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 ( ( PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ 27 contre contre PRE _ _ 25 parenth _ _ _ _ _ 28 30.000 30.000 NUM _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 suppressions suppression NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 30 d' de PRE _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 emploi emploi NOM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 pour pour PRE _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 33 Boeing Boeing NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 ) ) PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ 35 , , PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ 36 n' ne ADV _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 37 a avoir VRB _ _ 40 aux _ _ _ _ _ 38 en en rien PRE _ _ 40 periph _ _ _ _ _ 39 rien en rien NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 modifié modifier VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 41 ses son DET _ _ 42 spe _ _ _ _ _ 42 objectifs objectif NOM _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 43 . . PUNC _ _ 40 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-14 1 Le le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 2 23 23 NUM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 janvier 23 janvier NOM _ _ 12 periph _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 5 les le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 6 premières premier ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 pièces pièce NOM _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 8 de de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 l' le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 A A NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 380 380 NUM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 sortaient sortir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 13 de de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 l' le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 usine usine NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 de de PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 Nantes Nantes NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 et et COO _ _ 38 mark _ _ _ _ _ 19 courant courant mars NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 mars courant mars NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 , , PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ 22 l' le DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 usine usine NOM _ _ 30 subj _ _ _ _ _ 24 d' de PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 assemblage assemblage NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 de de PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 l' le DET _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 28 avion avion NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 géant géant ADJ _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 surgira surgir VRB _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 31 de de PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 terre terre NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 dans dans PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 34 la le DET _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 35 zone zone NOM _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 36 Aeroconstellation Aeroconstellation NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 , , PUNC _ _ 38 punc _ _ _ _ _ 38 à à PRE _ _ 16 para _ _ _ _ _ 39 Blagnac Blagnac NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 . . PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-15 1 L' le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 A A NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 3 380 380 NUM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 est être VRB _ _ 5 aux _ _ _ _ _ 5 devenu devenir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 une un DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 réalité réalité NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 9 à à PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 10 l' le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 inverse inverse NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 l' le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 avion avion NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 transsonique transsonique ADJ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 de de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 Boeing Boeing NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 , , PUNC _ _ 21 punc _ _ _ _ _ 19 le le DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 20 « « PUNC _ _ 21 punc _ _ _ _ _ 21 Sonic Sonic NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 22 Cruiser Cruiser NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 » » PUNC _ _ 21 punc _ _ _ _ _ 24 , , PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 25 qui qui PRQ _ _ 26 subj _ _ _ _ _ 26 reste rester VRB _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 27 , , PUNC _ _ 33 punc _ _ _ _ _ 28 pour pour PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 l' le DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 heure heure NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 , , PUNC _ _ 33 punc _ _ _ _ _ 32 un un DET _ _ 33 spe _ _ _ _ _ 33 projet projet NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 34 assez assez ADV _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 35 flou flou ADJ _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 36 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-16 1 Qui quiNom? PRQ _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 2 plus plus ADV _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 5 le le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 superjumbo super- NOM _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 7 d' de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 Airbus Airbus NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 sera être VRB _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 10 seul seul ADJ _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 sur sur PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 le le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 marché marché NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 des de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 très très ADV _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 16 gros gros ADJ _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 17 porteurs porteur NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 18 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-17 1 Cet ce DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 avion avion NOM _ _ 19 subj _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 4 qui qui PRQ _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 5 n' ne ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 6 a avoir VRB _ _ 8 aux _ _ _ _ _ 7 pas pas ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 essuyé essuyer VPP _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 9 la le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 10 moindre moindre ADJ _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 11 défection défection NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 la le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 part part NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 des de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 compagnies compagnie NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 clientes client ADJ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 19 prouve prouver VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 20 aujourd'hui aujourd'hui ADV _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 qu' que CSU _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 il il CLS _ _ 24 subj _ _ _ _ _ 23 s' s' CLI _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 24 adresse adresser VRB _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 25 à à PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 un un DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 marché marché NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 que que PRQ _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 29 le le DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 Boeing Boeing NOM _ _ 35 subj _ _ _ _ _ 31 747 747 NUM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 n' ne ADV _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 33 a avoir VRB _ _ 35 aux _ _ _ _ _ 34 pas pas ADV _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 35 réussi réussir VPP _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 36 à à PRE _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 séduire séduire VNF _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 ( ( PUNC _ _ 39 punc _ _ _ _ _ 39 lire lire VNF _ _ 37 parenth _ _ _ _ _ 40 le le DET _ _ 41 spe _ _ _ _ _ 41 graphique graphique NOM _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 42 ci-contre ci-contre ADV _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 ) ) PUNC _ _ 39 punc _ _ _ _ _ 44 . . PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-18 1 Mais mais ADV _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 2 d' d'ici PRE _ _ 19 periph _ _ _ _ _ 3 ici d'ici NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 la le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 sortie sortie NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 crise crise NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 9 que que PRQ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 10 les le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 observateurs observateur NOM _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 12 fixent fixer VRB _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 13 à à partir de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 partir à partir de NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 de à partir de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 2004 2004 NUM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 18 Airbus Airbus NOM _ _ 19 subj _ _ _ _ _ 19 devra devoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 20 également également ADV _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 gagner gagner VNF _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 la le DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 bataille bataille NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 24 sur sur PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 d' un DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 26 autres autre ADJ _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 27 marchés marché NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 28 . . PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-19 1 L' le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 A A NOM _ _ 21 subj _ _ _ _ _ 3 318 318 NUM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 5 le le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 dernier dernier NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 7 -né -né ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 et et COO _ _ 11 mark _ _ _ _ _ 9 le le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 10 plus plus ADV _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 11 petit petit ADJ _ _ 6 para _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 la le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 gamme gamme NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 ( ( PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 16 107 107 NUM _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 passagers passager NOM _ _ 14 parenth _ _ _ _ _ 18 ) ) PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 19 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 20 a avoir VRB _ _ 21 aux _ _ _ _ _ 21 vu voir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 22 son son DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 carnet carnet NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 24 de de PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 commandes commande NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 passer passer VNF _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 27 en en PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 un un DET _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 an an NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 30 de de PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 31 161 161 NUM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 à à PRE _ _ 30 para _ _ _ _ _ 33 114 114 NUM _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 34 ventes vente NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 35 . . PUNC _ _ 21 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-20 1 A à PRE _ _ 23 periph _ _ _ _ _ 2 l' le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 3 autre autre ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 extrémité extrémité NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 la le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 famille famille NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 9 l' le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 A A NOM _ _ 23 subj _ _ _ _ _ 11 340 340 NUM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 - 340 - 600 PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ 13 600 600 NUM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ 15 dont dont PRQ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 16 les le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 essais essai NOM _ _ 21 subj _ _ _ _ _ 18 en en PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 vol vol NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 se se CLI _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 21 poursuivent poursuivre VRB _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 22 , , PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ 23 accuse accuser VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 24 une un DET _ _ 25 spe _ _ _ _ _ 25 quinzaine quinzaine NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 d' de PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 annulations annulation NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 . . PUNC _ _ 23 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-21 1 Son son DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 rival rival NOM _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 4 le le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 Boeing Boeing NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 6 777 777 NUM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 8 souffre souffrir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 9 également également ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 de de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 la le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 crise crise NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 qui qui PRQ _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 15 fort fort ADV _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 16 logiquement logiquement ADV _ _ 18 periph _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 16 punc _ _ _ _ _ 18 frappe frapper VRB _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 19 plus plus ADV _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 20 sévèrement sévèrement ADV _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 le le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 secteur secteur NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 23 du de PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 long- long ADJ _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 25 courrier courrier NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 . . PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-22 1 La le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 récession récession NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 3 a avoir VRB _ _ 6 aux _ _ _ _ _ 4 par par ailleurs PRE _ _ 6 periph _ _ _ _ _ 5 ailleurs par ailleurs ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 modifié modifier VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 le le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 paysage paysage NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 aérien aérien ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 mondial mondial ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-23 1 Nouvelles nouveau ADJ _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 2 championnes champion NOM _ _ 17 subj _ _ _ _ _ 3 du de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 marché marché NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 6 les le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 compagnies compagnie NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 8 « « PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ 9 low low cost ADJ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 cost low cost ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 11 » » PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 12 ( ( PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 13 à à PRE _ _ 2 parenth _ _ _ _ _ 14 bas bas ADJ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 15 prix prix NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 ) ) PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 17 affichent afficher VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 18 une un DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 santé santé NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 insolente insolent ADJ _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 , , PUNC _ _ 23 punc _ _ _ _ _ 22 et et COO _ _ 23 mark _ _ _ _ _ 23 semblent sembler VRB _ _ 17 para _ _ _ _ _ 24 , , PUNC _ _ 29 punc _ _ _ _ _ 25 pour pour PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 l' le DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 instant instant NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 , , PUNC _ _ 29 punc _ _ _ _ _ 29 séduites séduire VPP _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 30 par par PRE _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 Boeing Boeing NOM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 plus plus ADV _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 33 que que CSU _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 34 par par PRE _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 Airbus Airbus NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 , , PUNC _ _ 37 punc _ _ _ _ _ 37 à à PRE _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 38 l' le DET _ _ 39 spe _ _ _ _ _ 39 image image NOM _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 40 de de PRE _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 41 Ryanair Ryanair NOM _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 , , PUNC _ _ 44 punc _ _ _ _ _ 43 qui qui PRQ _ _ 44 subj _ _ _ _ _ 44 vient venir VRB _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 45 de de PRE _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 46 signer signer VNF _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 47 une un DET _ _ 48 spe _ _ _ _ _ 48 commande commande NOM _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 49 record record ADJ _ _ 48 dep _ _ _ _ _ 50 de de PRE _ _ 48 dep _ _ _ _ _ 51 100 100 NUM _ _ 50 dep _ _ _ _ _ 52 B B NOM _ _ 51 dep _ _ _ _ _ 53 737 737 NUM _ _ 51 dep _ _ _ _ _ 54 - 737 - 800 PUNC _ _ 53 punc _ _ _ _ _ 55 800 800 NUM _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 56 pour pour PRE _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 57 un un DET _ _ 58 spe _ _ _ _ _ 58 montant montant NOM _ _ 56 dep _ _ _ _ _ 59 de de PRE _ _ 58 dep _ _ _ _ _ 60 9 9 NUM _ _ 63 spe _ _ _ _ _ 61 , 9 , 1 milliards PUNC _ _ 60 punc _ _ _ _ _ 62 1 1 NUM _ _ 63 dep _ _ _ _ _ 63 milliards 9 , 1 milliards NOM _ _ 59 dep _ _ _ _ _ 64 de de PRE _ _ 63 dep _ _ _ _ _ 65 dollars dollar NOM _ _ 64 dep _ _ _ _ _ 66 . . PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-24 1 Au-delà au-delà NOM _ _ 11 periph _ _ _ _ _ 2 de de PRE _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 l' le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 affrontement affrontement NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 commercial commercial ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 pur pur ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 et et COO _ _ 8 mark _ _ _ _ _ 8 dur dur ADJ _ _ 6 para _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 10 c' ce CLS _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 11 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 12 aussi aussi ADV _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 sur sur PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 le le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 terrain terrain NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 de de PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 la le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 créativité créativité NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 qu' que CSU _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 20 Airbus Airbus NOM _ _ 21 subj _ _ _ _ _ 21 peut pouvoir VRB _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 distancer distancer VNF _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 son son DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 rival rival NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 . . PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_I_040202-25 1 A à PRE _ _ 23 periph _ _ _ _ _ 2 l' le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 image image NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 de de PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 l' le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 A A NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 320 320 NUM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 9 dont dont PRQ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 10 le le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 11 1.000e 1.000e NUM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 12 appareil appareil NOM _ _ 14 subj _ _ _ _ _ 13 est être VRB _ _ 14 aux _ _ _ _ _ 14 sorti sortir VPP _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 15 récemment récemment ADV _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 des de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 ateliers atelier NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 toulousains toulousain ADJ _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 20 l' le DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 A A NOM _ _ 23 subj _ _ _ _ _ 22 380 380 NUM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 embarquera embarquer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 24 de un DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 25 nombreuses nombreux ADJ _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 26 innovations innovation NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 27 , , PUNC _ _ 28 punc _ _ _ _ _ 28 qu' que CSU _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 29 il il CLS _ _ 31 subj _ _ _ _ _ 30 s' s' CLI _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 31 agisse agir VRB _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 32 du de PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 confort confort NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 et et COO _ _ 44 mark _ _ _ _ _ 35 de de PRE _ _ 41 mark _ _ _ _ _ 36 l' le DET _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 37 espace espace NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 38 à à PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 39 bord bord NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 , , PUNC _ _ 41 punc _ _ _ _ _ 41 sans sans PRE _ _ 32 para _ _ _ _ _ 42 équivalent équivalent NOM _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 , , PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 44 aux à PRE _ _ 35 mark _ _ _ _ _ 45 technologies technologie NOM _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 46 de de PRE _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 47 communication communication NOM _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 48 ( ( PUNC _ _ 49 punc _ _ _ _ _ 49 Internet Internet NOM _ _ 45 parenth _ _ _ _ _ 50 ) ) PUNC _ _ 49 punc _ _ _ _ _ 51 en en PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 52 passant passer VPR _ _ 51 dep _ _ _ _ _ 53 par par PRE _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 54 l' le DET _ _ 55 spe _ _ _ _ _ 55 utilisation utilisation NOM _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 56 de de PRE _ _ 55 dep _ _ _ _ _ 57 matériaux matériaux NOM _ _ 56 dep _ _ _ _ _ 58 composites composite ADJ _ _ 57 dep _ _ _ _ _ 59 pour pour PRE _ _ 57 dep _ _ _ _ _ 60 le le DET _ _ 61 spe _ _ _ _ _ 61 fuselage fuselage NOM _ _ 59 dep _ _ _ _ _ 62 . . PUNC _ _ 23 punc _ _ _ _ _