# sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-1 1 MONTAUBAN montauban NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 ( ( PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 3 82 82 NUM _ _ 1 parenth _ _ _ _ _ 4 ) ) PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 5 : : PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-2 1 COMMENT comment? ADV _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 2 LE LE DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 PROJET PROJET NOM _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 4 DE DE PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 RÉFORME RÉFORME NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 DU DU PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 COLLÈGE COLLÈGE NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 EST-IL EST-IL VRB _ _ 10 aux _ _ _ _ _ 9 EST-IL EST-IL CLS _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 10 PERÇU PERÇU VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 11 ? ? PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-3 1 « « PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ 2 Il Il CLS _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 urgent urgent ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 d' de PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 attendre attendre VNF _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 » » PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-4 1 Une un DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 classe classe NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ 4 une un DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 matière matière NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ 7 un un DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 professeur professeur NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 9 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-5 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 trio trio NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 plie plier VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 5 mais mais COO _ _ 7 mark _ _ _ _ _ 6 ne ne ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 rompt rompre VRB _ _ 3 para _ _ _ _ _ 8 pas pas ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-6 1 La le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 réforme réforme NOM _ _ 25 subj _ _ _ _ _ 3 du de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 collège collège NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 -dont dont PRQ _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 6 les le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 7 nouvelles nouveau ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 mesures mesure NOM _ _ 13 subj _ _ _ _ _ 9 d' de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 application application NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 ont avoir VRB _ _ 12 aux _ _ _ _ _ 12 été être VPP _ _ 13 aux _ _ _ _ _ 13 annoncées annoncer VPP _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 14 dernièrement dernièrement ADV _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 par par PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 Jack Jack NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 Lang Lang NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 19 ministre ministre NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 20 de de PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 l' le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 Education Education NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 nationale- national ADJ _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 ne ne ADV _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 25 devrait devoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 26 pas pas ADV _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 bouleverser bouleverser VNF _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 outre outre PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 mesure mesure NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 le le DET _ _ 31 spe _ _ _ _ _ 31 maillon maillon NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 32 réputé réputer ADJ _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 faible faible ADJ _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 34 de de PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 35 l' le DET _ _ 36 spe _ _ _ _ _ 36 enseignement enseignement NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 37 hexagonal hexagonal ADJ _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 . . PUNC _ _ 25 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-7 1 Parmi parmi PRE _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 2 les le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 mesures mesure NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 qui qui PRQ _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 5 devraient devoir VRB _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 s' s' CLI _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 appliquer appliquer VNF _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 dès dès PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 la le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 rentrée rentrée NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 2002 2002 NUM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 : : PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-8 1 les le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 2 « « PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 3 itinéraires itinéraire NOM _ _ 31 subj _ _ _ _ _ 4 de de PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 découverte découverte NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 » » PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 7 en en PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 classes classe NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 de de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 5e 5e NUM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 et et COO _ _ 12 mark _ _ _ _ _ 12 4e 4e NUM _ _ 10 para _ _ _ _ _ 13 , , PUNC _ _ 16 punc _ _ _ _ _ 14 soit soit COO _ _ 16 mark _ _ _ _ _ 15 deux deux NUM _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 heures heure NOM _ _ 3 para _ _ _ _ _ 17 hebdomadaires hebdomadaire ADJ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 consacrées consacrer VPP _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 à à PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 des un DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 travaux travail NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 interdisciplinaires interdisciplinaire ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 , , PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 24 réunissant réunir VPR _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 25 au à+le PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 moins au moins NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 deux deux NUM _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 28 matières matière NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 29 Les Les DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 élèves élève NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 devront devoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 32 choisir choisir VNF _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 quatre quatre NUM _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 34 sujets sujet NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 35 en en PRE _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 36 deux deux NUM _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 37 ans an NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 38 en en PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 39 explorant explorer VPR _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 au à+le PRE _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 41 moins au moins NOM _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 deux deux NUM _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 43 des de PRE _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 quatre quatre NUM _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 45 thèmes thème NOM _ _ 43 dep _ _ _ _ _ 46 retenus retenir ADJ _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 47 : : PUNC _ _ 31 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-9 1 nature nature NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 et et COO _ _ 3 mark _ _ _ _ _ 3 corps corps NOM _ _ 1 para _ _ _ _ _ 4 humain humain ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ 6 arts art NOM _ _ 3 para _ _ _ _ _ 7 et et COO _ _ 8 mark _ _ _ _ _ 8 humanités humanité NOM _ _ 6 para _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ 10 langues langue NOM _ _ 8 para _ _ _ _ _ 11 et et COO _ _ 12 mark _ _ _ _ _ 12 civilisations civilisation NOM _ _ 10 para _ _ _ _ _ 13 , , PUNC _ _ 14 punc _ _ _ _ _ 14 sciences science NOM _ _ 12 para _ _ _ _ _ 15 et et COO _ _ 16 mark _ _ _ _ _ 16 techniques technique NOM _ _ 14 para _ _ _ _ _ 17 . . PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-10 1 Les le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 sujets sujet NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 doivent devoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 directement directement ADV _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 faire faire VNF _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 référence référence NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 au à PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 programme programme NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 .. ... PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-11 1 « « PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 2 L' L' DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 idée idée NOM _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 4 est être VRB _ _ 19 subj _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 motiver motiver VNF _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 l' le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 étude étude NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 par par PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 un un DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 projet projet NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 dans dans PRE _ _ 17 periph _ _ _ _ _ 13 lequel lequel PRQ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 l' le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 élève élève NOM _ _ 17 subj _ _ _ _ _ 16 se se CLI _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 17 reconnaît reconnaître VRB _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 18 » » PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 19 commente commenter VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 20 Bernard Bernard NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 Lelouch Lelouch NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 , , PUNC _ _ 23 punc _ _ _ _ _ 23 inspecteur inspecteur NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 24 d' de PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 académie académie NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 . . PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-12 1 « « PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 2 Le Le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 principe principe NOM _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 4 des de PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 itinéraires itinéraire NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 découverte découverte NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 9 de de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 casser casser VNF _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 le le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 cloisonnement cloisonnement NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 entre entre PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 les le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 matières matière NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 . . PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-13 1 Il il CLS _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 2 ne ne ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 3 s' s' CLI _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 agit agir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 pas pas ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 bouleverser bouleverser VNF _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 le le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 programme programme NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 , , PUNC _ _ 14 punc _ _ _ _ _ 11 mais mais COO _ _ 14 mark _ _ _ _ _ 12 seulement seulement ADV _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 la le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 méthode méthode NOM _ _ 9 para _ _ _ _ _ 15 . . PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-14 1 C' ce CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 l' le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 occasion occasion NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 pour pour PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 les le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 élèves élève NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 de de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 faire faire VNF _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 des un DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 recherches recherche NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 au au centre de PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 13 centre au centre de NUM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 de au centre de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 documentation documentation NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 , , PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 17 de de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 18 travailler travailler VNF _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 en en PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 petits petit ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 21 groupes groupe NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 , , PUNC _ _ 23 punc _ _ _ _ _ 23 d' de PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 24 acquérir acquérir VNF _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 davantage davantage ADV _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 d' de ADV _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 autonomie. de N+N+PONCT _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 » » PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-15 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 Snes Snes NOM _ _ 13 subj _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 4 syndicat syndicat NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 d' de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 enseignants enseignant NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 majoritaire majoritaire ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 8 dans dans PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 9 le le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 secondaire secondaire NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 12 ne ne ADV _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 13 réserve réserver VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 14 pas pas ADV _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 un un DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 16 très très ADV _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 17 bon bon ADJ _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 accueil accueil NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 19 à à PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 ces ce DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 mesures mesure NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 d' de PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 application application NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 . . PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-16 1 « « PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 2 Le Le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 travail travail NOM _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 4 interdisciplinaire interdisciplinaire ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 ne ne ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 6 nous le CLI _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 gêne gêner VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 pas pas ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 10 mais mais encore COO _ _ 12 mark _ _ _ _ _ 11 encore mais encore ADV _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 faudrait falloir VRB _ _ 7 para _ _ _ _ _ 13 -il -il CLS _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 14 que que CSU _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 les le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 moyens moyens NOM _ _ 17 subj _ _ _ _ _ 17 suivent suivre VRB _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 18 ... ... PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-17 1 » » PUNC _ _ 0 punc _ _ _ _ _ 2 soupire soupirer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 la le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 section section NOM _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 5 tarn-et-garonnaise Tarn NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 qui qui PRQ _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 7 s' s' CLI _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 interroge interroger VRB _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 9 sur sur PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 l' le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 absence absence NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 « « PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 13 d' de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 obligation obligation NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 de de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 groupes groupe NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 à à PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 effectifs effectif ADJ _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 19 réduits. réduit NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 » » PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 21 Le Le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 Snes Snes NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 23 juge juge NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 24 que que PRQ _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 25 les le DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 26 itinéraires itinéraire NOM _ _ 29 subj _ _ _ _ _ 27 de de PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 découverte découverte NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 amputent amputer VRB _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 30 les le DET _ _ 31 spe _ _ _ _ _ 31 apprentissages apprentissage NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 32 disciplinaires disciplinaire ADJ _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 de de PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 34 base base NOM _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 : : PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-18 1 « « PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 2 Les Les DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 horaires horaire NOM _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 4 disciplinaires disciplinaire ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 ont avoir VRB _ _ 6 aux _ _ _ _ _ 6 été être VPP _ _ 7 aux _ _ _ _ _ 7 maintenus maintenir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 a a minima ADV _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 minima a minima ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 . . PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-19 1 Ce ce DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 choix choix NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 discrédite discréditer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 à à PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 l' le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 avance avance NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 les le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 itinéraires itinéraire NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 9 de de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 découverte découverte NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 qui qui PRQ _ _ 13 subj _ _ _ _ _ 12 ne ne ADV _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 13 peuvent pouvoir VRB _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 14 se se CLI _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 15 substituer substituer VNF _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 à à PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 des un DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 horaires horaire NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 disciplinaires disciplinaire ADJ _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 indispensables indispensable ADJ _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 à à PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 l' le DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 étude étude NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 24 des de PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 programmes programme NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 en en PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 vigueur. vigueur NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 » » PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ 29 Et Et COO _ _ 30 mark _ _ _ _ _ 30 de de PRE _ _ 3 para _ _ _ _ _ 31 craindre craindre VNF _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 que que CSU _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 « « PUNC _ _ 42 punc _ _ _ _ _ 34 ce ce DET _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 35 mélange mélange NOM _ _ 42 subj _ _ _ _ _ 36 de de PRE _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 disciplines discipline NOM _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 sans sans PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 39 moyens moyens NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 appropriés approprié ADJ _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 41 ne ne ADV _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 42 conduise conduire VRB _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 43 en en définitive PRE _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 définitive en définitive NOM _ _ 43 dep _ _ _ _ _ 45 à à PRE _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 46 disperser disperser VNF _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 47 l' le DET _ _ 48 spe _ _ _ _ _ 48 élève élève NOM _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 49 qui qui PRQ _ _ 52 subj _ _ _ _ _ 50 n' ne ADV _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 51 y le CLI _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 52 gagnera gagner VRB _ _ 48 dep _ _ _ _ _ 53 pas pas ADV _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 54 en en PRE _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 55 connaissances. connaissance NOM _ _ 54 dep _ _ _ _ _ 56 » » PUNC _ _ 42 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-20 1 « « PUNC _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 2 REFORMETTE REFORMETTE NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 » » PUNC _ _ 2 dep _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-21 1 Quand quand CSU _ _ 22 periph _ _ _ _ _ 2 le le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 Snes Snes NOM _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 4 rêve rêver VRB _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 5 d' de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 une un DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 7 « « PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ 8 réforme réforme NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 9 ambitieuse ambitieux ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 du de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 collège collège NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 » » PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ 13 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 14 la le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 fédération fédération NOM _ _ 22 subj _ _ _ _ _ 16 de de PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 parents parent NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 d' de PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 élèves élève NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 FCPE FCPE NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 n' ne ADV _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 22 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 23 pas pas ADV _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 moins moins ADV _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 en en PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 26 attente attente NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 . . PUNC _ _ 22 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-22 1 « « PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 2 J' J' CLS _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 ai avoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 l' le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 impression impression NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 que que CSU _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 l' l'on DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 on l'on PRQ _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 9 cautérise cautériser VRB _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 une un DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 jambe jambe NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 bois bois NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-23 1 On On NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 2 ne ne ADV _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 peut pouvoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 pas pas ADV _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 être être VNF _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 contre contre PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 de un DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 8 telles tel ADJ _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 mesures mesure NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 , , PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ 11 notamment notamment ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 12 les le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 itinéraires itinéraire NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 14 de de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 découverte découverte NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 , , PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ 17 mais mais ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 18 c' ce CLS _ _ 19 subj _ _ _ _ _ 19 est être VRB _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 20 de de+le PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 la de+le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 réformette réformette NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-24 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 collège collège NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 a avoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 besoin besoin NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 d' de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 une un DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 7 véritable véritable ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 réforme réforme NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 9 dont dont PRQ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 10 on on CLS _ _ 15 subj _ _ _ _ _ 11 ne ne ADV _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 12 s' s' CLI _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 13 est être VRB _ _ 15 aux _ _ _ _ _ 14 pas pas ADV _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 15 donné donner VPP _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 16 les le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 moyens. moyens NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 » » PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 19 Dominique Dominique NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 Padro Padro NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 21 , , PUNC _ _ 43 punc _ _ _ _ _ 22 présidente président NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 23 de de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 24 la de DET _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 FCPE FCPE NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 du de PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 Tarn-et- Tarn-et- N+C _ _ 30 mark _ _ _ _ _ 28 Garonne Garonne NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 « « PUNC _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 30 doute doute NOM _ _ 28 mark _ _ _ _ _ 31 de de PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 l' le DET _ _ 33 spe _ _ _ _ _ 33 efficacité efficacité NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 34 » » PUNC _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 35 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 36 ces ce DET _ _ 38 spe _ _ _ _ _ 37 nouvelles nouveau ADJ _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 38 mesures mesure NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 39 en en PRE _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 demi- demi- NOM _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 41 teinte teinte NOM _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 42 et et COO _ _ 43 mark _ _ _ _ _ 43 redoute redouter VRB _ _ 3 para _ _ _ _ _ 44 l' le DET _ _ 45 spe _ _ _ _ _ 45 épreuve épreuve NOM _ _ 43 dep _ _ _ _ _ 46 du de PRE _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 47 terrain terrain NOM _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 48 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-25 1 « « PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 2 Sur Sur PRE _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 3 le le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 papier papier NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 6 c' ce CLS _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 7 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 une un DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 chose chose NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 ... ... PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-26 1 Quand quand CSU _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 2 on on CLS _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 ramène ramener VRB _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 ça cela PRQ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 au à PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 local local NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 8 on on CLS _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 9 s' s' CLI _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 aperçoit apercevoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 11 que que CSU _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 15 15 NUM _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 13 à à PRE _ _ 15 det _ _ _ _ _ 14 20 20 NUM _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 % pourcent NOM _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 16 des de PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 élèves élève NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 sont être VRB _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 19 en en PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 grande grand ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 21 difficulté difficulté NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 dans dans PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 23 un un DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 système système NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 qui qui PRQ _ _ 29 subj _ _ _ _ _ 26 n' ne ADV _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 27 est être VRB _ _ 29 aux _ _ _ _ _ 28 plus plus ADV _ _ 29 periph _ _ _ _ _ 29 adapté adapter VPP _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 30 . . PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-27 1 Une un DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 réforme réforme NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 peut pouvoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 -elle -elle CLS _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 5 être être VNF _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 efficace efficace ADJ _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 dans dans PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 le le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 cadre cadre NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 actuel actuel ADJ _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 du de PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 collège collège NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 ? ? PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 14 » » PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-28 1 Pour pour PRE _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 2 Dominique Dominique NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 Padro Padro NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 5 ce ce CLS _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 6 n' ne ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 pas pas ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 une un DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 10 « « PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ 11 réformette réformette NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 12 » » PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ 13 qui qui PRQ _ _ 14 subj _ _ _ _ _ 14 peut pouvoir VRB _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 15 soigner soigner VNF _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 un un DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 mal mal NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 inscrit inscrire VPP _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 en en PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 profondeur profondeur NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 : : PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-29 1 « « PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 2 Certains Certains DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 parents parent NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 4 nous le CLI _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 parlent parler VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 du de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 mal- mal- NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 être être NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 de de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 leurs son DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 enfants enfant NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 qui qui PRQ _ _ 14 subj _ _ _ _ _ 13 n' ne ADV _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 14 étaient étayer VRB _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 15 pas pas ADV _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 forcément forcément ADV _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 des un DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 élèves élève NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 19 en en PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 difficulté difficulté NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 dans dans PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 22 le le DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 primaire primaire NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 24 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-30 1 Cela cela PRQ _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 commence commencer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 par par PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 un un DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 enfant enfant NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 qui qui PRQ _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 7 traîne traîner VRB _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 les le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 pieds pied NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 , , PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 11 puis puis COO _ _ 13 mark _ _ _ _ _ 12 ce ce CLS _ _ 13 subj _ _ _ _ _ 13 sont être VRB _ _ 2 para _ _ _ _ _ 14 les le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 absences absence NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 , , PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ 17 le le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 mal mal NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 19 au à PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 ventre ventre NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 qui qui PRQ _ _ 22 subj _ _ _ _ _ 22 dure durer VRB _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 ... ... PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-31 1 La le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 2 vraie vrai ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 question question NOM _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 4 est est NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 chercher chercher VNF _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 comment comment? ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 cet ce DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 enfant enfant NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 a avoir VRB _ _ 11 aux _ _ _ _ _ 11 pu pouvoir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 12 en le CLI _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 13 arriver arriver VNF _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 là là ADV _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 ... ... PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-32 1 » » PUNC _ _ 0 root _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-33 1 Directrice directeur NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 du de PRE _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 collège-lycée collège-lycée NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 Saint- Saint- NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 Théodard Théodard NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 à à PRE _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 7 Montauban Montauban NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 9 Marie-José Marie-José NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 Verneuil Verneuil NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 mise mettre VPP _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 beaucoup beaucoup ADV _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 sur sur PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 les le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 travaux travail NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 interdisciplinaires interdisciplinaire ADJ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 -mis mettre VPP _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 en en PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 place place NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 dès dès PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 21 cette ce DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 année année NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 dans dans PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 24 son son DET _ _ 25 spe _ _ _ _ _ 25 établissement établissement NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 en en PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 27 5e 5e NUM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 - - PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 29 pour pour PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 30 « « PUNC _ _ 31 punc _ _ _ _ _ 31 redynamiser redynamiser VNF _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 32 les le DET _ _ 33 spe _ _ _ _ _ 33 adolescents adolescent NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 34 : : PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-34 1 on on CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 a avoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 l' le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 impression impression NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 qu' que CSU _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 après après PRE _ _ 11 periph _ _ _ _ _ 7 l' le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 école école NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 on on CLS _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 10 leur le CLI _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 11 fait faire VRB _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 12 perdre perdre VNF _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 l' le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 envie envie NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 d' de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 étudier étudier VNF _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 en en PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 les le CLI _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 19 enfermant enfermer VPR _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 dans dans PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 des un DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 matières matière NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 cloisonnées. cloisonner VPP _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 » » PUNC _ _ 23 punc _ _ _ _ _ 25 Pour Pour PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 elle lui PRQ _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 , , PUNC _ _ 33 punc _ _ _ _ _ 28 professeurs professeur NOM _ _ 33 subj _ _ _ _ _ 29 et et COO _ _ 30 mark _ _ _ _ _ 30 élèves élève NOM _ _ 28 para _ _ _ _ _ 31 s' s' CLI _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 32 y le CLI _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 33 retrouvent retrouver VRB _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 34 en en PRE _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 travaillant travailler VPR _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 ensemble ensemble ADV _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-35 1 Cette ce DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 année année NOM _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 4 le le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 thème thème NOM _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 6 retenu retenir ADJ _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 le le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 Moyen-Age Moyen-Age NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 . . PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-36 1 On on CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 pense penser VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 à à PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 « « PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ 5 l' le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 évolution évolution NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 du de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 son son NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 et et COO _ _ 10 mark _ _ _ _ _ 10 de de PRE _ _ 7 para _ _ _ _ _ 11 la le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 langue langue NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 » » PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ 14 entre entre autres PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 15 autres entre autres ADV _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 pour pour PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 17 l' le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 année année NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 prochaine prochain ADJ _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-37 1 « « PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ 2 Ce Ce CLS _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 3 ne ne ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 sont être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 pas pas ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 des un DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 sujets sujet NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 8 farfelus farfelu ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ 10 ils ils CLS _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 11 correspondent correspondre VRB _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 12 au à PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 programme. programme NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 » » PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_D_N_120202-38 1 A à travers PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 2 travers à travers PRE _ _ 13 periph _ _ _ _ _ 3 ce ce DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 4 nouveau nouveau ADJ _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 regard regard NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 6 porté porter VPP _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 sur sur PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 l' le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 enseignement enseignement NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 11 la le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 directrice directrice NOM _ _ 13 subj _ _ _ _ _ 13 prétend prétendre VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 14 « « PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ 15 casser casser VNF _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 cette ce DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 routine routine NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 , , PUNC _ _ 28 punc _ _ _ _ _ 19 menant mener VPR _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 20 parfois parfois ADV _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 l' le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 élève élève NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 23 à à PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 24 se se CLI _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 25 désengager désengager VNF _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 » » PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ 27 et et COO _ _ 28 mark _ _ _ _ _ 28 parle parler VRB _ _ 13 para _ _ _ _ _ 29 d' de PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 « « PUNC _ _ 31 punc _ _ _ _ _ 31 adolescents adolescent NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 32 remotivés. remotiver VPP _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 » » PUNC _ _ 31 punc _ _ _ _ _ 34 Pour Pour PRE _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 35 les le DET _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 36 autres autre ADJ _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 37 collèges collège NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 38 , , PUNC _ _ 41 punc _ _ _ _ _ 39 verdict verdict NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 40 l' le DET _ _ 41 spe _ _ _ _ _ 41 année année NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 42 prochaine prochain ADJ _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 . . PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _