# sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-1 1 AUTOMOBILE automobile NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 . . PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-2 1 Nissan Nissan NOM _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 dope doper VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 les le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 comptes comptes NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 Renault Renault NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-3 1 Les le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 2 deux deux NUM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 constructeurs constructeur NOM _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 4 commencent commencer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 à à PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 fabriquer fabriquer VNF _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 des un DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 véhicules véhicule NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 ensemble ensemble ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 . . PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-4 1 Mais mais COO _ _ 11 mark _ _ _ _ _ 2 si si CSU _ _ 11 periph _ _ _ _ _ 3 l' le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 État État NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 5 français français ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 poursuivait poursuivre VRB _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 7 son son DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 désengagement désengagement NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 10 Renault Renault NOM _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 11 pourrait pouvoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 12 se se CLI _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 13 retrouver retrouver VNF _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 fragilisé fragiliser ADJ _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 . . PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-5 1 Alors alors que CSU _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 2 que alors que CSU _ _ 30 periph _ _ _ _ _ 3 Renault Renault NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 4 a avoir VRB _ _ 5 aux _ _ _ _ _ 5 annoncé annoncer VPP _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 6 la le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 semaine semaine NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 dernière dernier ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 une un DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 baisse baisse NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 11 de de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 2 2 NUM _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 13 , 2 , 88 PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 14 88 88 NUM _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 % pourcent NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 16 de de PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 son son DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 chiffre chiffre NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 d' de PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 affaires affaire NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 consolidé consolider VPP _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 22 au à PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 troisième troisième NUM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 24 trimestre trimestre NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 26 son son DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 partenaire partenaire NOM _ _ 30 subj _ _ _ _ _ 28 japonais japonais ADJ _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 Nissan Nissan NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 30 prévoit prévoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 31 un un DET _ _ 32 spe _ _ _ _ _ 32 chiffre chiffre NOM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 33 d' de PRE _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 affaires affaire NOM _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 pour pour PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 36 l' le DET _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 37 année année NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 38 ( ( PUNC _ _ 40 punc _ _ _ _ _ 39 l' le DET _ _ 40 spe _ _ _ _ _ 40 exercice exercice NOM _ _ 37 parenth _ _ _ _ _ 41 se se CLI _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 42 clôturant clôturer VPR _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 43 le le DET _ _ 45 spe _ _ _ _ _ 44 31 31 NUM _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 45 mars 31 mars 2003 NOM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 46 2003 2003 NUM _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 47 ) ) PUNC _ _ 40 punc _ _ _ _ _ 48 en en PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 49 croissance croissance NOM _ _ 48 dep _ _ _ _ _ 50 de de PRE _ _ 49 dep _ _ _ _ _ 51 9 9 NUM _ _ 53 spe _ _ _ _ _ 52 , 9 , 7 PUNC _ _ 51 punc _ _ _ _ _ 53 7 7 NUM _ _ 54 spe _ _ _ _ _ 54 % pourcent NOM _ _ 50 dep _ _ _ _ _ 55 . . PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-6 1 Carlos carlos ghosn NOM _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 2 Ghosn Ghosn NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 le le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 PDG PDG NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 Nissan Nissan NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 9 prévoit prévoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 10 d' de PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 atteindre atteindre VNF _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 un un DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 bénéfice bénéfice NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 net net ADJ _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 de de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 4 4 NUM _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 17 , 4 , 2 milliards PUNC _ _ 16 punc _ _ _ _ _ 18 2 2 NUM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 19 milliards 4 , 2 milliards NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 20 d' de PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 euros euro NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 , , PUNC _ _ 23 punc _ _ _ _ _ 23 en en PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 24 hausse hausse NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 de de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 31 31 NUM _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 27 , 31 , 6 PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 28 6 6 NUM _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 % pourcent NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 30 . . PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-7 1 Certes certes ADV _ _ 4 periph _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 il il CLS _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 4 faut falloir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 se se CLI _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 garder garder VNF _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 de de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 comparer comparer VNF _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 des un DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 carottes carotte NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 avec avec PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 12 des un DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 navets navet NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 28 punc _ _ _ _ _ 15 car car COO _ _ 28 mark _ _ _ _ _ 16 depuis depuis PRE _ _ 28 periph _ _ _ _ _ 17 le le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 début début NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 de de PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 l' le DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 année année NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 le le DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 chiffre chiffre NOM _ _ 28 subj _ _ _ _ _ 24 d' de PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 affaires affaire NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 de de PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 27 Renault Renault NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 est être VRB _ _ 4 para _ _ _ _ _ 29 en en PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 hausse hausse NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 de de PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 2 2 NUM _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 33 , 2 , 57 PUNC _ _ 40 punc _ _ _ _ _ 34 57 57 NUM _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 35 % pourcent NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 36 et et COO _ _ 40 mark _ _ _ _ _ 37 ses son DET _ _ 38 spe _ _ _ _ _ 38 ventes vente NOM _ _ 40 subj _ _ _ _ _ 39 mondiales mondial ADJ _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 sont être VRB _ _ 28 para _ _ _ _ _ 41 quasiment quasiment ADV _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 42 stables stable ADJ _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 43 sur sur PRE _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 44 les le DET _ _ 47 spe _ _ _ _ _ 45 neuf neuf NUM _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 46 premiers premier ADJ _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 47 mois mois NOM _ _ 43 dep _ _ _ _ _ 48 , , PUNC _ _ 55 punc _ _ _ _ _ 49 à à PRE _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 50 1 1 NUM _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 51 818 818 NUM _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 52 116 116 NUM _ _ 49 dep _ _ _ _ _ 53 véhicules véhicule NOM _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 54 , , PUNC _ _ 55 punc _ _ _ _ _ 55 malgré malgré PRE _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 56 un un DET _ _ 57 spe _ _ _ _ _ 57 marché marché NOM _ _ 55 dep _ _ _ _ _ 58 automobile automobile ADJ _ _ 57 dep _ _ _ _ _ 59 qui qui PRQ _ _ 67 subj _ _ _ _ _ 60 , , PUNC _ _ 59 punc _ _ _ _ _ 61 en en PRE _ _ 67 periph _ _ _ _ _ 62 Europe Europe NOM _ _ 61 dep _ _ _ _ _ 63 de de PRE _ _ 62 dep _ _ _ _ _ 64 l' le DET _ _ 65 spe _ _ _ _ _ 65 Ouest Ouest NOM _ _ 63 dep _ _ _ _ _ 66 , , PUNC _ _ 61 punc _ _ _ _ _ 67 commence commencer VRB _ _ 57 dep _ _ _ _ _ 68 à à PRE _ _ 67 dep _ _ _ _ _ 69 souffrir souffrir VNF _ _ 68 dep _ _ _ _ _ 70 du de PRE _ _ 69 dep _ _ _ _ _ 71 retournement retournement NOM _ _ 70 dep _ _ _ _ _ 72 de de PRE _ _ 71 dep _ _ _ _ _ 73 conjoncture conjoncture NOM _ _ 72 dep _ _ _ _ _ 74 . . PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-8 1 On on CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 fera faire VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 aussi aussi ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 observer observer VNF _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 que que CSU _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 7 dans dans PRE _ _ 26 periph _ _ _ _ _ 8 le le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 cadre cadre NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 de de PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 ce ce PRQ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 que que PRQ _ _ 17 periph _ _ _ _ _ 13 les le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 14 deux deux NUM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 15 constructeurs constructeur NOM _ _ 17 subj _ _ _ _ _ 16 ont avoir VRB _ _ 17 aux _ _ _ _ _ 17 baptisé baptiser VPP _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 18 l' le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 Alliance Alliance NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 , , PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 21 les le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 performances performance NOM _ _ 26 subj _ _ _ _ _ 23 semestrielles semestriel ADJ _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 de de PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 Nissan Nissan NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 bénéficieront bénéficier VRB _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 27 à à PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 Renault Renault NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 , , PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 30 actionnaire actionnaire NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 à à PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 44 44 NUM _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 33 , 44 , 4 PUNC _ _ 32 punc _ _ _ _ _ 34 4 4 NUM _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 35 % pourcent NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 36 du de PRE _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 constructeur constructeur NOM _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 japonais japonais ADJ _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 39 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-9 1 Dans dans PRE _ _ 6 periph _ _ _ _ _ 2 ce ce DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 contexte contexte NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 5 Renault Renault NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 6 devrait devoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 cette ce DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 année année NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 afficher afficher VNF _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 des un DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 bénéfices bénéfice NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 au à+le PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 13 moins au moins NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 équivalents équivalent ADJ _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 15 à à PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 ceux celui PRQ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 de de PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 PSA PSA NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 Peugeot Peugeot NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 Citroën Citroën NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 , , PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ 22 qui qui PRQ _ _ 24 subj _ _ _ _ _ 23 s' s' CLI _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 24 annoncent annoncer VRB _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 25 pourtant pourtant ADV _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 record record NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-10 1 Enfin enfin ADV _ _ 25 periph _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 grâce grâce à PRE _ _ 25 periph _ _ _ _ _ 4 à grâce à PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 ses son DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 parts part NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 dans dans PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 Nissan Nissan NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 10 à à l'heure où CSU _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 11 l' à l'heure où CSU _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 12 heure à l'heure où CSU _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 13 où à l'heure où CSU _ _ 25 periph _ _ _ _ _ 14 les le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 valeurs valeur NOM _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 16 vedettes vedette ADJ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 ne ne ADV _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 cessent cesser VRB _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 19 de de PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 jouer jouer VNF _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 au à PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 Yo-Yo Yo-Yo NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 , , PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 24 Renault Renault NOM _ _ 25 subj _ _ _ _ _ 25 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 26 le le DET _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 27 seul seul ADJ _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 28 groupe groupe NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 29 du de PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 CAC CAC NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 40 40 NUM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 32 à à PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 afficher afficher VNF _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 une un DET _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 35 performance performance NOM _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 36 boursière boursier ADJ _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 positive positif ADJ _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 38 depuis depuis PRE _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 39 le le DET _ _ 40 spe _ _ _ _ _ 40 début début NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 41 de de PRE _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 l' le DET _ _ 43 spe _ _ _ _ _ 43 année année NOM _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 44 . . PUNC _ _ 25 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-11 1 Cependant cependant ADV _ _ 18 periph _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 si si CSU _ _ 18 periph _ _ _ _ _ 4 à à PRE _ _ 8 periph _ _ _ _ _ 5 l' le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 évidence évidence NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 Renault Renault NOM _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 8 profite profiter VRB _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 9 financièrement financièrement ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 aujourd'hui aujourd'hui ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 des de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 12 résultats résultat NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 de de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 Nissan Nissan NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 , , PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 16 on on CLS _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 17 ne ne ADV _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 peut pouvoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 19 écarter écarter VNF _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 le le DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 risque risque NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 d' de PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 un un DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 déséquilibre déséquilibre NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 qui qui PRQ _ _ 26 subj _ _ _ _ _ 26 fragiliserait fragiliser VRB _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 le le DET _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 28 constructeur constructeur NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 français français ADJ _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 pour pour PRE _ _ 40 periph _ _ _ _ _ 31 lequel lequel PRQ _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 la le DET _ _ 33 spe _ _ _ _ _ 33 participation participation NOM _ _ 40 subj _ _ _ _ _ 34 de de PRE _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 l' le DET _ _ 36 spe _ _ _ _ _ 36 État État NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 37 français français ADJ _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 au à PRE _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 39 capital capital NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 constitue constituer VRB _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 41 toujours toujours ADV _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 une un DET _ _ 43 spe _ _ _ _ _ 43 garantie garantie NOM _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 44 contre contre PRE _ _ 43 dep _ _ _ _ _ 45 d' un DET _ _ 47 spe _ _ _ _ _ 46 éventuels éventuel ADJ _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 47 prédateurs prédateur NOM _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 48 . . PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-12 1 Pour pour PRE _ _ 8 periph _ _ _ _ _ 2 l' le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 heure heure NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 5 ce ce DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 risque risque NOM _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 7 n' ne ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 9 pas pas ADV _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 à à PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 l' le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 ordre ordre NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 du de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 jour jour NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 mais mais COO _ _ 16 mark _ _ _ _ _ 16 pourrait pouvoir VRB _ _ 8 para _ _ _ _ _ 17 surgir surgir VNF _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 si si CSU _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 le le DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 gouvernement gouvernement NOM _ _ 22 subj _ _ _ _ _ 21 s' s' CLI _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 22 obstinait obstiner VRB _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 23 dans dans PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 une un DET _ _ 25 spe _ _ _ _ _ 25 politique politique NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 de de PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 désengagement désengagement NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 pour pour PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 29 trouver trouver VNF _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 de de+le PRE _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 l' de+le DET _ _ 32 spe _ _ _ _ _ 32 argent argent NOM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 33 frais frais ADJ _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 . . PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-13 1 Il il CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 reste rester VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 qu' que CSU _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 aujourd'hui aujourd'hui ADV _ _ 8 periph _ _ _ _ _ 5 l' le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 Alliance Alliance NOM _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 7 Renault-Nissan Renault-Nissan NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 commence commencer VRB _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 9 à à PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 prendre prendre VNF _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 forme forme NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 avec avec PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 13 le le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 lancement lancement NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 de de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 plates-formes plate-forme NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 communes commun ADJ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-14 1 Ainsi ainsi ADV _ _ 5 periph _ _ _ _ _ 2 les le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 3 deux deux NUM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 firmes firme NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 5 viennent venir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 lancer lancer VNF _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 en en PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 Espagne Espagne NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 leur son DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 11 première premier ADJ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 12 production production NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 13 croisée croisé ADJ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ 15 avec avec PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 16 la le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 fabrication fabrication NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 dans dans PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 l' le DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 usine usine NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 Nissan Nissan NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 de de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 Barcelone Barcelone NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 ( ( PUNC _ _ 28 punc _ _ _ _ _ 25 où où PRQ _ _ 28 periph _ _ _ _ _ 26 sont être VRB _ _ 28 aux _ _ _ _ _ 27 également également ADV _ _ 28 periph _ _ _ _ _ 28 produits produire VPP _ _ 23 parenth _ _ _ _ _ 29 le le DET _ _ 32 spe _ _ _ _ _ 30 4 4 NUM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 31 x 4 x 4 PRQ _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 32 4 4 NUM _ _ 28 subj _ _ _ _ _ 33 Nissan Nissan NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 Terrano Terrano NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 35 et et COO _ _ 37 mark _ _ _ _ _ 36 l' le DET _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 37 Almera Almera NOM _ _ 32 para _ _ _ _ _ 38 Tino Tino NOM _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 39 ) ) PUNC _ _ 28 punc _ _ _ _ _ 40 d' de PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 41 un un DET _ _ 42 spe _ _ _ _ _ 42 fourgon fourgon NOM _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 43 compact compact ADJ _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 X83 X83 NOM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 45 qui qui PRQ _ _ 47 subj _ _ _ _ _ 46 sera être VRB _ _ 47 aux _ _ _ _ _ 47 commercialisé commercialiser VPP _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 48 dans dans PRE _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 49 trois trois NUM _ _ 50 spe _ _ _ _ _ 50 mois mois NOM _ _ 48 dep _ _ _ _ _ 51 sous sous PRE _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 52 trois trois NUM _ _ 53 spe _ _ _ _ _ 53 noms nom NOM _ _ 51 dep _ _ _ _ _ 54 différents différent ADJ _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 55 : : PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-15 1 Renault Renault NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 Trafic Trafic NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ 4 Nissan Nissan NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 Primastar Primastar NOM _ _ 2 para _ _ _ _ _ 6 et et COO _ _ 8 mark _ _ _ _ _ 7 Opel Opel NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 Vivaro Vivaro NOM _ _ 5 para _ _ _ _ _ 9 . . PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-16 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 site site NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 3 catalan catalan ADJ _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 a avoir VRB _ _ 5 aux _ _ _ _ _ 5 bénéficié bénéficier VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 pour pour PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 ce ce DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 projet projet NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 d' de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 un un DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 investissement investissement NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 240 240 NUM _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 millions 240 millions NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 d' de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 euros euro NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 20 punc _ _ _ _ _ 18 dont dont PRQ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 19 168 168 NUM _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 millions 168 millions NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 21 apportés apporter VPP _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 par par PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 Renault Renault NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 , , PUNC _ _ 25 punc _ _ _ _ _ 25 responsable responsable ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 26 du de PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 développement développement NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 du de PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 produit produit NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-17 1 En en fait PRE _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 2 fait en fait NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 avec avec PRE _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 5 ce ce DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 fourgon fourgon NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 8 l' le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 Alliance Alliance NOM _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 10 consacre consacrer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 11 un un DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 ménage ménage NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 à à PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 trois trois NUM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 . . PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-18 1 Depuis depuis PRE _ _ 5 periph _ _ _ _ _ 2 1996 1996 NUM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 Renault Renault NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 5 fabriquait fabriquer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 22 punc _ _ _ _ _ 7 en en PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 effet effet NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 22 punc _ _ _ _ _ 10 avec avec PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 11 l' le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 américain américain NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 General General NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 Motors Motors NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 ( general motors ( gm ) PUNC _ _ 16 punc _ _ _ _ _ 16 GM GM NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 17 ) general motors ( gm ) PUNC _ _ 16 punc _ _ _ _ _ 18 , , PUNC _ _ 22 punc _ _ _ _ _ 19 ses son DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 fourgons fourgon NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 21 Trafic Trafic NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 dans dans PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 23 l' le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 usine usine NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 britannique britannique ADJ _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 GM GM NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 de de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 28 Luton Luton NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-19 1 Mais mais COO _ _ 27 mark _ _ _ _ _ 2 comme comme CSU _ _ 27 periph _ _ _ _ _ 3 Renault Renault NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 4 a avoir VRB _ _ 5 aux _ _ _ _ _ 5 gagné gagner VPP _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 6 cinq cinq NUM _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 points point NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 de de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 parts part NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 de de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 11 marché marché NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 en en PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 13 six six NUM _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 ans an NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 depuis depuis PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 16 le le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 renouvellement renouvellement NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 de de PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 sa son DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 gamme gamme NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 de de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 véhicules véhicule NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 utilitaires utilitaire ADJ _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 légers léger ADJ _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 26 il il CLS _ _ 27 subj _ _ _ _ _ 27 recherchait rechercher VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 28 un un DET _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 site site NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 30 pour pour PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 31 augmenter augmenter VNF _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 sa son DET _ _ 33 spe _ _ _ _ _ 33 production production NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 34 . . PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_281002-20 1 Il il CLS _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 2 a avoir VRB _ _ 4 aux _ _ _ _ _ 3 donc donc ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 saisi saisir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 l' le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 opportunité opportunité NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 de de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 finaliser finaliser VNF _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 une un DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 production production NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 croisée croisé ADJ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 avec avec PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 13 son son DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 partenaire partenaire NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 Nissan Nissan NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 dans dans PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 17 l' le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 usine usine NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 de de PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 Barcelone Barcelone NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 qui qui PRQ _ _ 22 subj _ _ _ _ _ 22 pourrait pouvoir VRB _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 23 aussi aussi ADV _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 fabriquer fabriquer VNF _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 le le DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 26 Kangoo Kangoo NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 ... ... PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _