# sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-1 1 Inéquité inéquité NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 fiscale fiscal ADJ _ _ 1 dep _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-2 1 POUR pour PRE _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 2 UNE UNE DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 FOIS FOIS NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 5 on on CLS _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 6 ne ne ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 pourra pouvoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 pas pas ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 reprocher reprocher VNF _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 à à PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 Jacques Jacques NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 Chirac Chirac NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 de de PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 14 ne ne ADV _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 15 pas pas ADV _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 16 faire faire VNF _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 17 ce ce PRQ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 qu' que PRQ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 19 il il CLS _ _ 21 subj _ _ _ _ _ 20 avait avoir VRB _ _ 21 aux _ _ _ _ _ 21 annoncé annoncer VPP _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 22 . . PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-3 1 Durant durant PRE _ _ 9 periph _ _ _ _ _ 2 la le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 campagne campagne NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 présidentielle présidentiel ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 6 il il CLS _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 7 avait avoir VRB _ _ 9 aux _ _ _ _ _ 8 clairement clairement ADV _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 dit dire VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 10 que que CSU _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 la le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 baisse baisse NOM _ _ 19 subj _ _ _ _ _ 13 de de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 l' le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 impôt impôt NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 sur sur PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 le le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 revenu revenu NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 serait être VRB _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 20 , , PUNC _ _ 32 punc _ _ _ _ _ 21 s' si C+CL _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 22 il si C+CL _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 23 était être VRB _ _ 24 aux _ _ _ _ _ 24 élu élire VPP _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 , , PUNC _ _ 32 punc _ _ _ _ _ 26 l' l'un DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 une l'un PRQ _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 28 de de PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 ses son DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 priorités priorité NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 et et COO _ _ 32 mark _ _ _ _ _ 32 qu' que CSU _ _ 10 para _ _ _ _ _ 33 une un DET _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 34 réduction réduction NOM _ _ 41 subj _ _ _ _ _ 35 de de PRE _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 5 5 NUM _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 37 % pourcent NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 38 de de PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 39 ce ce DET _ _ 40 spe _ _ _ _ _ 40 prélèvement prélèvement NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 41 entrerait entrer VRB _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 42 en en PRE _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 vigueur vigueur NOM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 dès dès PRE _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 45 la le DET _ _ 46 spe _ _ _ _ _ 46 fin fin NOM _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 47 de de PRE _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 48 cet ce DET _ _ 49 spe _ _ _ _ _ 49 été été NOM _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 50 . . PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-4 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 gouvernement gouvernement NOM _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 3 de de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 Jean-Pierre Jean-Pierre NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 Raffarin Raffarin NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 a avoir VRB _ _ 9 aux _ _ _ _ _ 7 donc donc ADV _ _ 9 periph _ _ _ _ _ 8 logiquement logiquement ADV _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 reçu recevoir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 10 pour pour PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 consigne consigne NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 mettre mettre VNF _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 en en PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 chantier chantier NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 cette ce DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 promesse promesse NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 18 . . PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-5 1 De de prime abord ADV _ _ 6 periph _ _ _ _ _ 2 prime de prime abord NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 abord de prime abord NOM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 5 on on CLS _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 6 serait être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 d' d'autant PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 autant d'autant NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 moins moins ADV _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 enclin enclin ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 11 à à PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 faire faire VNF _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 grief grief NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 au à PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 15 chef chef NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 de de PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 l' le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 Etat Etat NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 de de PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 tenir tenir VNF _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 parole parole NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 que que PRQ _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 23 la le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 baisse baisse NOM _ _ 31 subj _ _ _ _ _ 25 de de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 l' le DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 impôt impôt NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 sur sur PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 le le DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 revenu revenu NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 fait faire VRB _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 32 , , PUNC _ _ 36 punc _ _ _ _ _ 33 semble sembler CLS _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 34 , , PUNC _ _ 36 punc _ _ _ _ _ 35 l' le DET _ _ 36 spe _ _ _ _ _ 36 objet objet NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 37 d' de PRE _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 un un DET _ _ 39 spe _ _ _ _ _ 39 consensus consensus NOM _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 40 nouveau nouveau ADJ _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 41 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-6 1 Dans dans PRE _ _ 41 periph _ _ _ _ _ 2 un un DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 passé passé NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 encore encore ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 récent récent ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 7 les le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 baisses baisse NOM _ _ 41 subj _ _ _ _ _ 9 d' de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 impôt impôt NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 sur sur PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 le le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 revenu revenu NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 mises mettre VPP _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 15 en en PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 oeuvre oeuvre NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ 18 en en PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 19 1994 1994 NUM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 , , PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ 21 par par PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 22 le le DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 gouvernement gouvernement NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 24 d' de PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 Edouard Edouard NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 Balladur Balladur NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 , , PUNC _ _ 29 punc _ _ _ _ _ 28 puis puis COO _ _ 29 mark _ _ _ _ _ 29 en en PRE _ _ 21 para _ _ _ _ _ 30 1996 1996 NUM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 , , PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ 32 par par PRE _ _ 41 periph _ _ _ _ _ 33 celui celui PRQ _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 d' de PRE _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 Alain Alain NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 Juppé Juppé NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 , , PUNC _ _ 32 punc _ _ _ _ _ 38 avaient avoir VRB _ _ 39 aux _ _ _ _ _ 39 été être VPP _ _ 41 aux _ _ _ _ _ 40 vivement vivement ADV _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 41 critiquées critiquer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 42 par par PRE _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 la le DET _ _ 44 spe _ _ _ _ _ 44 gauche gauche NOM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 45 . . PUNC _ _ 41 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-7 1 Celle Celle NOM _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 2 -ci -ci ADJ _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 avait avoir VRB _ _ 4 aux _ _ _ _ _ 4 fait faire VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 observer observer VNF _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 que que CSU _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 l' le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 impôt impôt NOM _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 9 sur sur PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 le le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 revenu revenu NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 était être VRB _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 13 l' le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 impôt impôt NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 citoyen citoyen ADJ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 16 par par excellence ADJ _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 17 excellence par excellence ADJ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 18 . . PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-8 1 Et et COO _ _ 37 mark _ _ _ _ _ 2 plutôt plutôt que de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 3 que plutôt que de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 de plutôt que de PRE _ _ 37 periph _ _ _ _ _ 5 diminuer diminuer VNF _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 ce ce DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 prélèvement prélèvement NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 progressif progressif ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 - - PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 10 l' le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 un un PRQ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 12 des de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 rares rare ADJ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 de de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 cette ce DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 nature nature NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 18 avec avec PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 19 l' le DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 impôt impôt NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 de de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 solidarité solidarité NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 sur sur PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 24 la le DET _ _ 25 spe _ _ _ _ _ 25 fortune fortune NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 27 dans dans PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 28 le le DET _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 paysage paysage NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 30 fiscal fiscal ADJ _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 français français ADJ _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 32 - - PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 33 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 34 elle elle CLS _ _ 37 subj _ _ _ _ _ 35 avait avoir VRB _ _ 37 aux _ _ _ _ _ 36 longtemps longtemps ADV _ _ 37 periph _ _ _ _ _ 37 estimé estimer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 38 qu' que CSU _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 39 il il CLS _ _ 40 subj _ _ _ _ _ 40 valait valoir VRB _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 41 mieux mieux ADV _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 donner donner VNF _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 43 la le DET _ _ 44 spe _ _ _ _ _ 44 priorité priorité NOM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 45 aux à PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 46 baisses baisse NOM _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 47 de de PRE _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 48 la le DET _ _ 49 spe _ _ _ _ _ 49 fiscalité fiscalité NOM _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 50 indirecte indirect ADJ _ _ 49 dep _ _ _ _ _ 51 , , PUNC _ _ 54 punc _ _ _ _ _ 52 et et COO _ _ 54 mark _ _ _ _ _ 53 notamment notamment ADV _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 54 de de PRE _ _ 47 para _ _ _ _ _ 55 la le DET _ _ 56 spe _ _ _ _ _ 56 TVA TVA NOM _ _ 54 dep _ _ _ _ _ 57 , , PUNC _ _ 59 punc _ _ _ _ _ 58 un un DET _ _ 59 spe _ _ _ _ _ 59 prélèvement prélèvement NOM _ _ 56 dep _ _ _ _ _ 60 proportionnel proportionnel ADJ _ _ 59 dep _ _ _ _ _ 61 jugé juger ADJ _ _ 59 dep _ _ _ _ _ 62 socialement socialement ADV _ _ 61 dep _ _ _ _ _ 63 plus plus ADV _ _ 64 dep _ _ _ _ _ 64 injuste injuste ADJ _ _ 61 dep _ _ _ _ _ 65 . . PUNC _ _ 37 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-9 1 Mais mais COO _ _ 6 mark _ _ _ _ _ 2 le le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 gouvernement gouvernement NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 4 Jospin Jospin NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 a avoir VRB _ _ 6 aux _ _ _ _ _ 6 changé changer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 de de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 doctrine doctrine NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 et et COO _ _ 17 mark _ _ _ _ _ 10 mis mettre VPP _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 en en PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 oeuvre oeuvre NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 14 lui lui PRQ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 15 aussi aussi ADV _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 , , PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 17 des de PRE _ _ 7 para _ _ _ _ _ 18 baisses baisse NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 de de PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 l' le DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 impôt impôt NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 sur sur PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 le le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 revenu revenu NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 , , PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ 26 y y compris PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 27 compris y compris PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 28 pour pour PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 le le DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 taux taux NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 marginal marginal ADJ _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 le le DET _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 33 plus plus ADV _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 34 élevé élevé ADJ _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 35 , , PUNC _ _ 38 punc _ _ _ _ _ 36 c' c'est-à-dire COO _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 37 est-à-dire c'est-à-dire COO _ _ 38 mark _ _ _ _ _ 38 pour pour PRE _ _ 28 para _ _ _ _ _ 39 les le DET _ _ 42 spe _ _ _ _ _ 40 plus plus ADV _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 41 hauts haut ADJ _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 42 revenus revenu NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 43 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-10 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 consensus consensus NOM _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 4 pourtant pourtant ADV _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 6 n' ne ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 7 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 qu' que ADV _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 apparent apparent ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 . . PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-11 1 D' d'abord PRE _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 abord d'abord NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 parce parce que CSU _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 que parce que CSU _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 5 le le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 gouvernement gouvernement NOM _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 7 de de PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 Lionel Lionel NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 Jospin Jospin NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 avait avoir VRB _ _ 11 aux _ _ _ _ _ 11 fait faire VPP _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 12 violence faire violence NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 à à PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 une un DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 partie partie NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 16 de de PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 sa son DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 majorité majorité NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 , , PUNC _ _ 20 punc _ _ _ _ _ 20 en en PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 21 changeant changer VPR _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 de de PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 cap cap NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 fiscal fiscal ADJ _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 , , PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 26 et et COO _ _ 30 mark _ _ _ _ _ 27 sans sans doute PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 doute sans doute ADV _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 aussi aussi ADV _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 30 à à PRE _ _ 22 para _ _ _ _ _ 31 une un DET _ _ 32 spe _ _ _ _ _ 32 partie partie NOM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 33 de de PRE _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 son son DET _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 35 électorat électorat NOM _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 36 . . PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-12 1 Ensuite ensuite ADV _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 parce parce que CSU _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 qu' parce que CSU _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 il il CLS _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 5 avait avoir VRB _ _ 6 aux _ _ _ _ _ 6 eu avoir VPP _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 , , PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 8 malgré malgré PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 tout tout PRQ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 , , PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 11 un un DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 souci souci NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 13 d' de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 équilibre équilibre NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 : : PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-13 1 par par PRE _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 2 volonté volonté NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 d' de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 équité équité NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 fiscale fiscal ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 7 il il CLS _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 8 s' s' CLI _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 9 était être VRB _ _ 10 aux _ _ _ _ _ 10 arrangé arranger VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 11 pour pour que CSU _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 12 que pour que CSU _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 les le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 tranches tranche NOM _ _ 21 subj _ _ _ _ _ 15 basses bas ADJ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 du de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 barème barème NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 de de PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 l' le DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 impôt impôt NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 bénéficient bénéficier VRB _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 22 de de PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 réductions réduction NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 proportionnellement proportionnellement ADV _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 25 plus plus ADV _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 26 importantes important ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 27 que que CSU _ _ 0 root _ _ _ _ _ 28 les le DET _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 tranches tranche NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 30 hautes haut ADJ _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 ; ; PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-14 1 et et COO _ _ 4 mark _ _ _ _ _ 2 il il CLS _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 3 avait avoir VRB _ _ 4 aux _ _ _ _ _ 4 pris prendre VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 soin soin NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 compléter compléter VNF _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 sa son DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 politique politique NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 d' de PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 allégement allégement NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 l' le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 impôt impôt NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 sur sur PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 le le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 revenu revenu NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 par par PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 des un DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 mesures mesure NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 en en PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 faveur faveur NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 des de PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 ménages ménage NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 non non ADV _ _ 26 periph _ _ _ _ _ 26 assujettis assujettir VPP _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 à à PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 ce ce DET _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 prélèvement prélèvement NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 30 , , PUNC _ _ 35 punc _ _ _ _ _ 31 par par NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 32 définition définition NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 les le DET _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 34 plus plus ADV _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 35 modestes modeste ADJ _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 36 . . PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-15 1 C' ce CLS _ _ 2 subj _ _ _ _ _ 2 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 dans dans PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 cet ce DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 esprit esprit NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 7 notamment notamment ADV _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 9 qu' que CSU _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 10 a avoir VRB _ _ 11 aux _ _ _ _ _ 11 vu voir VPP _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 le le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 jour jour NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 la le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 prime prime NOM _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 16 pour pour PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 l' le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 18 emploi emploi NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-16 1 Pour pour PRE _ _ 9 periph _ _ _ _ _ 2 le le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 moment moment NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 5 le le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 projet projet NOM _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 7 chiraquien chiraquien NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 n' ne ADV _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 affiche afficher VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 10 pas pas ADV _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 le le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 12 même même ADJ _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 13 souci souci NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 14 d' de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 équilibre équilibre NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 . . PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-17 1 Et et COO _ _ 3 mark _ _ _ _ _ 2 c' ce CLS _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 un un DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 tort tort NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-18 1 Car car COO _ _ 18 mark _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 à à PRE _ _ 18 periph _ _ _ _ _ 4 une un DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 extrémité extrémité NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 l' le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 échelle échelle NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 des de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 revenus revenu NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 , , PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 12 une un DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 poignée poignée NOM _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 14 de de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 très très ADV _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 16 riches riche ADJ _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 17 contribuables contribuable NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 18 passent passer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 19 , , PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ 20 en en PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 toute tout DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 légalité légalité NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 , , PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ 24 entre entre PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 25 les le DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 26 mailles maille NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 d' de PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 un un DET _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 impôt impôt NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 30 truffé truffer ADJ _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 d' de PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 32 exonérations exonération NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 et et COO _ _ 34 mark _ _ _ _ _ 34 d' de PRE _ _ 31 para _ _ _ _ _ 35 abattements abattement NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 multiples multiple ADJ _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 . . PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-19 1 Et et COO _ _ 20 mark _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 à à PRE _ _ 20 periph _ _ _ _ _ 4 l' le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 5 autre autre ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 extrémité extrémité NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 , , PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 8 près près de PRE _ _ 20 periph _ _ _ _ _ 9 d' près de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 un un DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 ménage ménage NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 sur sur ADJ _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 deux deux NUM _ _ 20 subj _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 15 les le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 16 moins moins ADV _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 17 avantagés avantager ADJ _ _ 20 periph _ _ _ _ _ 18 , , PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 19 ne ne ADV _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 20 paient payer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 21 pas pas ADV _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 l' le DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 impôt impôt NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 24 sur sur PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 le le DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 26 revenu revenu NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 . . PUNC _ _ 20 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-20 1 A à PRE _ _ 17 periph _ _ _ _ _ 2 vouloir vouloir VNF _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 annoncer annoncer VNF _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 rapidement rapidement ADV _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 son son DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 6 plan plan NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 7 fiscal fiscal ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 9 avant avant PRE _ _ 17 periph _ _ _ _ _ 10 les le DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 élections élection NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 législatives législatif ADJ _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 , , PUNC _ _ 9 punc _ _ _ _ _ 14 le le DET _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 gouvernement gouvernement NOM _ _ 17 subj _ _ _ _ _ 16 s' s' CLI _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 17 expose exposer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 18 donc donc ADV _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 à à PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 deux deux NUM _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 risques risque NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 . . PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-21 1 Celui celui PRQ _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 de de PRE _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 ne ne ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 4 pas pas ADV _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 5 remédier remédier VNF _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 6 aux à PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 défauts défaut NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 9 bien bien ADV _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 connus connaître ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 11 , , PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 12 de de PRE _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 13 l' le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 impôt impôt NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 sur sur PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 le le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 revenu revenu NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 . . PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-22 1 Et et COO _ _ 2 mark _ _ _ _ _ 2 celui celui PRQ _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 d' de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 exclure exclure VNF _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 sa son DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 politique politique NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 d' de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 allégements allégement NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 d' de PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 impôt impôt NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 50 50 NUM _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 % pourcent NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 14 des de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 Français Français NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 , , PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 17 ceux celui PRQ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 qui qui PRQ _ _ 19 subj _ _ _ _ _ 19 sont être VRB _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 les le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 21 plus plus ADV _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 22 modestes modeste ADJ _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 23 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-23 1 Deux deux NUM _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 risques risque NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 qui qui PRQ _ _ 9 subj _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ 5 en en fait PRE _ _ 9 periph _ _ _ _ _ 6 fait en fait NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 , , PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ 8 se se CLI _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 9 rejoignent rejoindre VRB _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 10 en en PRE _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 un un DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 seul seul ADJ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 : : PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_M_E_130502-24 1 le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 risque risque NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 de de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 l' le DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 inéquité inéquité NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 fiscale fiscal ADJ _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 . . PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _