# sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-1 1 Économie économie NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 . . PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-2 1 Les le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 contrastes contraste NOM _ _ 0 root _ _ _ _ _ 3 du de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 marché marché NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 mondial mondial ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 voitures voiture NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 neuves neuf ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-3 1 La le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 France France NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 3 fait faire VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 bande faire bande à part NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 à faire bande à part PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 part faire bande à part NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-4 1 Alors alors que CSU _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 2 que alors que CSU _ _ 16 periph _ _ _ _ _ 3 le le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 marché marché NOM _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 5 automobile automobile ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 français français ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 enregistre enregistrer VRB _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 8 une un DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 progression progression NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 record record ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 11 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 12 le le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 salon salon NOM _ _ 16 subj _ _ _ _ _ 14 de de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 Détroit Détroit NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 consacre consacrer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 17 une un DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 18 nouvelle nouveau ADJ _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 19 récession récession NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 20 des de PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 constructeurs constructeur NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 américains américain ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 qui qui PRQ _ _ 24 subj _ _ _ _ _ 24 annoncent annoncer VRB _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 25 des un DET _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 26 milliers milliers NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 27 de de PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 suppressions suppression NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 d' de PRE _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 emplois emploi NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-5 1 Alors alors que CSU _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 2 que alors que CSU _ _ 47 periph _ _ _ _ _ 3 le le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 salon salon NOM _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 Détroit Détroit NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 se se CLI _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 tient tenir VRB _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 9 dans dans PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 un un DET _ _ 11 spe _ _ _ _ _ 11 climat climat NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 12 plutôt plutôt ADV _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 13 morose morose ADJ _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 pour pour PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 15 l' le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 industrie industrie NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 automobile automobile ADJ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 américaine américain ADJ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 19 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 20 avec avec PRE _ _ 47 periph _ _ _ _ _ 21 une un DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 hausse hausse NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 l' le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 an an NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 dernier dernier ADJ _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 de de PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 27 5 5 NUM _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 28 , 5 , 7 PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ 29 7 7 NUM _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 % pourcent NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 31 et et COO _ _ 35 mark _ _ _ _ _ 32 2 2 NUM _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 33 , 2 , 255 millions PUNC _ _ 35 punc _ _ _ _ _ 34 255 255 NUM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 35 millions 2 , 255 millions NOM _ _ 30 para _ _ _ _ _ 36 d' de PRE _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 immatriculations immatriculation NOM _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 , , PUNC _ _ 20 punc _ _ _ _ _ 39 le le DET _ _ 40 spe _ _ _ _ _ 40 marché marché NOM _ _ 47 subj _ _ _ _ _ 41 des de PRE _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 voitures voiture NOM _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 neuves neuf ADJ _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 en en PRE _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 45 France France NOM _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 46 a avoir VRB _ _ 47 aux _ _ _ _ _ 47 atteint atteindre VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 48 son son DET _ _ 51 spe _ _ _ _ _ 49 plus plus ADV _ _ 50 dep _ _ _ _ _ 50 haut haut ADJ _ _ 51 dep _ _ _ _ _ 51 niveau niveau NOM _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 52 depuis depuis PRE _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 53 onze onze NUM _ _ 54 spe _ _ _ _ _ 54 ans an NOM _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 55 . . PUNC _ _ 47 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-6 1 Dans dans PRE _ _ 8 periph _ _ _ _ _ 2 l' le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 Hexagone Hexagone NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 5 2001 2001 NUM _ _ 8 subj _ _ _ _ _ 6 aura avoir VRB _ _ 7 aux _ _ _ _ _ 7 été être VPP _ _ 8 aux _ _ _ _ _ 8 marquée marquer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 9 par par PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 une un DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 11 forte fort ADJ _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 12 poussée poussée NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 13 du de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 diesel diesel NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 ( ( PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ 16 56 56 NUM _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 17 , 56 , 2 PUNC _ _ 29 punc _ _ _ _ _ 18 2 2 NUM _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 % pourcent NOM _ _ 14 parenth _ _ _ _ _ 20 des de PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 immatriculations immatriculation NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 contre contre PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 49 49 NUM _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 % pourcent NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 25 en en PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 26 2000 2000 NUM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 ) ) PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ 28 et et COO _ _ 29 mark _ _ _ _ _ 29 par par PRE _ _ 9 para _ _ _ _ _ 30 un un DET _ _ 31 spe _ _ _ _ _ 31 renforcement renforcement NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 32 des de PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 marques marque NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 françaises français ADJ _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 . . PUNC _ _ 8 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-7 1 Cette ce DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 2 spectaculaire spectaculaire ADJ _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 3 progression progression NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 4 du de PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 marché marché NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 à à PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 mettre mettre VNF _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 au à PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 compte compte NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 de de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 nombreux nombreux ADJ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 13 nouveaux nouveau ADJ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 14 modèles modèle NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 15 , , PUNC _ _ 35 punc _ _ _ _ _ 16 du de+le DET _ _ 18 spe _ _ _ _ _ 17 bas bas ADJ _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 18 niveau niveau NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 19 des de PRE _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 taux taux NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 d' de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 intérêt intérêt NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 ( ( PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 24 60 60 NUM _ _ 25 spe _ _ _ _ _ 25 % pourcent NOM _ _ 30 subj _ _ _ _ _ 26 des de PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 voitures voiture NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 neuves neuf ADJ _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 sont être VRB _ _ 30 aux _ _ _ _ _ 30 achetées acheter VPP _ _ 10 parenth _ _ _ _ _ 31 à à PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 crédit crédit NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 ) ) PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 34 et et COO _ _ 35 mark _ _ _ _ _ 35 d' de PRE _ _ 9 para _ _ _ _ _ 36 une un DET _ _ 38 spe _ _ _ _ _ 37 faible faible ADJ _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 38 inflation inflation NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 39 que que PRQ _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 40 l' le DET _ _ 41 spe _ _ _ _ _ 41 arrivée arrivé NOM _ _ 45 subj _ _ _ _ _ 42 de de PRE _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 l' le DET _ _ 44 spe _ _ _ _ _ 44 euro euro NOM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 45 risque risquer VRB _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 46 malheureusement malheureusement ADV _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 47 de de PRE _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 48 contredire contredire VNF _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 49 en en PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 50 2002 2002 NUM _ _ 49 dep _ _ _ _ _ 51 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-8 1 L' le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 approche approche NOM _ _ 27 subj _ _ _ _ _ 3 des de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 élections élection NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 présidentielles présidentiel ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 et et COO _ _ 8 mark _ _ _ _ _ 7 la le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 remontée remontée NOM _ _ 4 para _ _ _ _ _ 9 du de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 chômage chômage NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 constituant constituer VPR _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 aussi aussi ADV _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 des un DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 facteurs facteur NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 15 d' de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 incertitudes incertitude NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 18 l' le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 organisme organisme NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 20 de de PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 crédit crédit NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 COFICA COFICA NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 ( ( PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ 24 groupe groupe NOM _ _ 21 parenth _ _ _ _ _ 25 BNP-Paribas BNP-Paribas NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 ) ) PUNC _ _ 24 punc _ _ _ _ _ 27 estime estimer VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 28 que que CSU _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 les le DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 immatriculations immatriculation NOM _ _ 31 subj _ _ _ _ _ 31 baisseront baisser VRB _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 32 de de PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 2 2 NUM _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 34 % pourcent NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 35 en en PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 36 France France NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 cette ce DET _ _ 38 spe _ _ _ _ _ 38 année année NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 39 . . PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-9 1 En en PRE _ _ 11 periph _ _ _ _ _ 2 attendant attendre VPR _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 en en PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 2001 2001 NUM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 7 les le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 marques marque NOM _ _ 11 subj _ _ _ _ _ 9 françaises français ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 ont avoir VRB _ _ 11 aux _ _ _ _ _ 11 détenu détenir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 12 60 60 NUM _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 13 , 60 , 4 PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ 14 4 4 NUM _ _ 15 spe _ _ _ _ _ 15 % pourcent NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 16 du de PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 marché marché NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 , , PUNC _ _ 25 punc _ _ _ _ _ 19 leur son DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 20 meilleur meilleur ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 21 score score NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 22 depuis depuis PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 1994 1994 NUM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 , , PUNC _ _ 25 punc _ _ _ _ _ 25 contre contre PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 26 59 59 NUM _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 27 , 59 , 1 PUNC _ _ 26 punc _ _ _ _ _ 28 1 1 NUM _ _ 29 spe _ _ _ _ _ 29 % pourcent NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 30 en en PRE _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 2000 2000 NUM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 . . PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-10 1 Cette ce DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 performance performance NOM _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 3 est être VRB _ _ 4 aux _ _ _ _ _ 4 due devoir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 au à PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 groupe groupe NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 PSA PSA NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 Peugeot Peugeot NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 Citroën Citroën NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 , , PUNC _ _ 44 punc _ _ _ _ _ 11 dont dont PRQ _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 12 les le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 ventes vente NOM _ _ 17 subj _ _ _ _ _ 14 de de PRE _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 voitures voiture NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 ont avoir VRB _ _ 17 aux _ _ _ _ _ 17 augmenté augmenter VPP _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 18 de de PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 15 15 NUM _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 20 , 15 , 6 PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ 21 6 6 NUM _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 % pourcent NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 23 en en PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 24 2001 2001 NUM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 , , PUNC _ _ 44 punc _ _ _ _ _ 26 grâce grâce à PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 27 au grâce à PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 succès succès NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 de de PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 30 la de DET _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 Peugeot Peugeot NOM _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 32 206 206 NUM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 ( ( PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 34 numéro numéro NOM _ _ 31 parenth _ _ _ _ _ 35 un un NOM _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 des de PRE _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 37 ventes vente NOM _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 en en PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 39 France France NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 en en PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 41 2001 2001 NUM _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 ) ) PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 43 , , PUNC _ _ 44 punc _ _ _ _ _ 44 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 45 la le DET _ _ 46 spe _ _ _ _ _ 46 307 307 NUM _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 47 lancée lancer VPP _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 48 au à PRE _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 49 printemps printemps NOM _ _ 48 dep _ _ _ _ _ 50 dernier dernier ADJ _ _ 49 dep _ _ _ _ _ 51 , , PUNC _ _ 53 punc _ _ _ _ _ 52 des un DET _ _ 53 spe _ _ _ _ _ 53 Citroën Citroën NOM _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 54 Picasso Picasso NOM _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 55 , , PUNC _ _ 67 punc _ _ _ _ _ 56 des de PRE _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 57 C5 C5 NOM _ _ 56 dep _ _ _ _ _ 58 et et COO _ _ 59 mark _ _ _ _ _ 59 des de PRE _ _ 56 para _ _ _ _ _ 60 motorisations motorisation NOM _ _ 59 dep _ _ _ _ _ 61 Diesel Diesel NOM _ _ 60 dep _ _ _ _ _ 62 à à PRE _ _ 60 dep _ _ _ _ _ 63 injection injection NOM _ _ 62 dep _ _ _ _ _ 64 directe direct ADJ _ _ 63 dep _ _ _ _ _ 65 " " PUNC _ _ 67 punc _ _ _ _ _ 66 common commun ADJ _ _ 67 dep _ _ _ _ _ 67 rail rail NOM _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 68 " " PUNC _ _ 67 punc _ _ _ _ _ 69 . . PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-11 1 En en revanche PRE _ _ 6 periph _ _ _ _ _ 2 revanche en revanche NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 Renault Renault NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 5 a avoir VRB _ _ 6 aux _ _ _ _ _ 6 vu voir VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 ses son DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 ventes vente NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 stagner stagner VNF _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 , , PUNC _ _ 11 punc _ _ _ _ _ 11 pénalisé pénaliser VPP _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 12 par par PRE _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 13 le le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 vieillissement vieillissement NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 de de PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 la le DET _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 Mégane Mégane NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 et et COO _ _ 19 mark _ _ _ _ _ 19 de de PRE _ _ 15 para _ _ _ _ _ 20 la le DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 21 Scénic Scénic NOM _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 et et COO _ _ 24 mark _ _ _ _ _ 23 le le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 manque manque NOM _ _ 21 para _ _ _ _ _ 25 de de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 berline berline NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 haut haut NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 de de PRE _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 29 gamme gamme NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 ( ( PUNC _ _ 40 punc _ _ _ _ _ 31 la le DET _ _ 32 spe _ _ _ _ _ 32 remplaçante remplaçant NOM _ _ 40 subj _ _ _ _ _ 33 de de PRE _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 la le DET _ _ 35 spe _ _ _ _ _ 35 Safrane Safrane NOM _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 36 , , PUNC _ _ 32 punc _ _ _ _ _ 37 Vel Vel NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 38 Satis Satis NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 39 , , PUNC _ _ 32 punc _ _ _ _ _ 40 sortira sortir VRB _ _ 24 parenth _ _ _ _ _ 41 en en PRE _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 mars mars NOM _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 ) ) PUNC _ _ 40 punc _ _ _ _ _ 44 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-12 1 Après après PRE _ _ 10 periph _ _ _ _ _ 2 un un DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 3 premier premier ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 semestre semestre NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 5 faible faible NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 7 Renault Renault NOM _ _ 10 subj _ _ _ _ _ 8 a avoir VRB _ _ 10 aux _ _ _ _ _ 9 cependant cependant ADV _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 enregistré enregistrer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 11 une un DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 reprise reprise NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 dans dans PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 14 les le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 15 derniers dernier ADJ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 16 mois mois NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 17 de de PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 l' le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 année année NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 , , PUNC _ _ 37 punc _ _ _ _ _ 21 grâce grâce à PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 22 à grâce à PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 la le DET _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 Laguna Laguna NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 25 II II ADJ _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 et et COO _ _ 27 mark _ _ _ _ _ 27 à à PRE _ _ 21 para _ _ _ _ _ 28 une un DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 29 nouvelle nouveau ADJ _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 30 Clio Clio NOM _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 31 lancée lancer VPP _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 en en PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 juin juin NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 , , PUNC _ _ 37 punc _ _ _ _ _ 35 et et COO _ _ 37 mark _ _ _ _ _ 36 a avoir VRB _ _ 37 aux _ _ _ _ _ 37 gardé garder VPP _ _ 10 para _ _ _ _ _ 38 sa son DET _ _ 39 spe _ _ _ _ _ 39 place place NOM _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 40 de de PRE _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 41 première premier ADJ _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 42 marque marque NOM _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 43 française français ADJ _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 . . PUNC _ _ 10 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-13 1 Du du côté de PRE _ _ 20 periph _ _ _ _ _ 2 côté du côté de DET _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 des du côté de PRE _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 marques marque NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 étrangères étranger ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 7 le le DET _ _ 8 spe _ _ _ _ _ 8 groupe groupe NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 9 Volkswagen Volkswagen NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 ( ( PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 11 VW VW NOM _ _ 4 parenth _ _ _ _ _ 12 , , PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ 13 Audi Audi NOM _ _ 11 para _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ 15 Seat Seat NOM _ _ 13 para _ _ _ _ _ 16 , , PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 17 Skoda Skoda NOM _ _ 15 para _ _ _ _ _ 18 ) ) PUNC _ _ 17 punc _ _ _ _ _ 19 a avoir VRB _ _ 20 aux _ _ _ _ _ 20 augmenté augmenter VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 21 ses son DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 immatriculations immatriculation NOM _ _ 20 subj _ _ _ _ _ 23 de de PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 7 7 NUM _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 25 , 7 , 2 PUNC _ _ 57 punc _ _ _ _ _ 26 2 2 NUM _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 % pourcent NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 28 en en PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 29 2001 2001 NUM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 et et COO _ _ 32 mark _ _ _ _ _ 31 General General ADJ _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 32 Motors Motors NOM _ _ 22 para _ _ _ _ _ 33 ( ( PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 34 Opel Opel NOM _ _ 32 parenth _ _ _ _ _ 35 et et COO _ _ 36 mark _ _ _ _ _ 36 Saab Saab NOM _ _ 34 para _ _ _ _ _ 37 ) ) PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 38 de de PRE _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 39 3 3 NUM _ _ 41 spe _ _ _ _ _ 40 , 3 , 5 PUNC _ _ 57 punc _ _ _ _ _ 41 5 5 NUM _ _ 42 spe _ _ _ _ _ 42 % pourcent NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 43 , , PUNC _ _ 57 punc _ _ _ _ _ 44 mais mais COO _ _ 57 mark _ _ _ _ _ 45 Ford Ford NOM _ _ 57 subj _ _ _ _ _ 46 ( ( PUNC _ _ 53 punc _ _ _ _ _ 47 Ford Ford NOM _ _ 45 parenth _ _ _ _ _ 48 , , PUNC _ _ 49 punc _ _ _ _ _ 49 Jaguar Jaguar NOM _ _ 47 para _ _ _ _ _ 50 , , PUNC _ _ 51 punc _ _ _ _ _ 51 Volvo Volvo NOM _ _ 49 para _ _ _ _ _ 52 , , PUNC _ _ 53 punc _ _ _ _ _ 53 Land Land NOM _ _ 51 para _ _ _ _ _ 54 Rover Rover NOM _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 55 ) ) PUNC _ _ 53 punc _ _ _ _ _ 56 a avoir VRB _ _ 57 aux _ _ _ _ _ 57 baissé baisser VPP _ _ 20 para _ _ _ _ _ 58 de de PRE _ _ 57 dep _ _ _ _ _ 59 6 6 NUM _ _ 61 spe _ _ _ _ _ 60 , 6 , 6 PUNC _ _ 59 punc _ _ _ _ _ 61 6 6 NUM _ _ 62 spe _ _ _ _ _ 62 % pourcent NOM _ _ 58 dep _ _ _ _ _ 63 et et COO _ _ 64 mark _ _ _ _ _ 64 Fiat Fiat NOM _ _ 62 para _ _ _ _ _ 65 ( ( PUNC _ _ 71 punc _ _ _ _ _ 66 Fiat Fiat NOM _ _ 64 parenth _ _ _ _ _ 67 , , PUNC _ _ 68 punc _ _ _ _ _ 68 Alfa Alfa NOM _ _ 66 para _ _ _ _ _ 69 Romeo Romeo NOM _ _ 68 dep _ _ _ _ _ 70 , , PUNC _ _ 71 punc _ _ _ _ _ 71 Lancia Lancia NOM _ _ 69 para _ _ _ _ _ 72 ) ) PUNC _ _ 71 punc _ _ _ _ _ 73 de de PRE _ _ 57 dep _ _ _ _ _ 74 2 2 NUM _ _ 76 spe _ _ _ _ _ 75 , 2 , 6 PUNC _ _ 74 punc _ _ _ _ _ 76 6 6 NUM _ _ 77 spe _ _ _ _ _ 77 % pourcent NOM _ _ 73 dep _ _ _ _ _ 78 , , PUNC _ _ 79 punc _ _ _ _ _ 79 malgré malgré PRE _ _ 57 dep _ _ _ _ _ 80 une un DET _ _ 82 spe _ _ _ _ _ 81 belle beau ADJ _ _ 82 dep _ _ _ _ _ 82 remontée remontée NOM _ _ 79 dep _ _ _ _ _ 83 d' de PRE _ _ 82 dep _ _ _ _ _ 84 Alfa Alfa NOM _ _ 83 dep _ _ _ _ _ 85 Romeo Romeo NOM _ _ 84 dep _ _ _ _ _ 86 . . PUNC _ _ 20 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-14 1 BMW bmw NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 2 a avoir VRB _ _ 3 aux _ _ _ _ _ 3 augmenté augmenter VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 ses son DET _ _ 5 spe _ _ _ _ _ 5 ventes vente NOM _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 19 19 NUM _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 8 , 19 , 1 PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 9 1 1 NUM _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 % pourcent NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 11 et et COO _ _ 12 mark _ _ _ _ _ 12 DaimlerChrysler DaimlerChrysler NOM _ _ 10 para _ _ _ _ _ 13 ( ( PUNC _ _ 14 punc _ _ _ _ _ 14 Mercedes Mercedes NOM _ _ 12 parenth _ _ _ _ _ 15 , , PUNC _ _ 16 punc _ _ _ _ _ 16 Smart Smart NOM _ _ 14 para _ _ _ _ _ 17 et et COO _ _ 18 mark _ _ _ _ _ 18 Chrysler Chrysler NOM _ _ 16 para _ _ _ _ _ 19 ) ) PUNC _ _ 14 punc _ _ _ _ _ 20 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 21 18 18 NUM _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 22 , 18 , 6 PUNC _ _ 21 punc _ _ _ _ _ 23 6 6 NUM _ _ 24 spe _ _ _ _ _ 24 % pourcent NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 25 , , PUNC _ _ 27 punc _ _ _ _ _ 26 la le DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 Smart Smart NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 28 , , PUNC _ _ 35 punc _ _ _ _ _ 29 dont dont PRQ _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 30 l' le DET _ _ 31 spe _ _ _ _ _ 31 usine usine NOM _ _ 35 subj _ _ _ _ _ 32 de de PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 production production NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 se se CLI _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 35 trouve trouver VRB _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 36 à à PRE _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 Hambach Hambach NOM _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 ( ( PUNC _ _ 39 punc _ _ _ _ _ 39 Moselle Moselle NOM _ _ 37 parenth _ _ _ _ _ 40 ) ) PUNC _ _ 39 punc _ _ _ _ _ 41 , , PUNC _ _ 42 punc _ _ _ _ _ 42 réalisant réaliser VPR _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 43 une un DET _ _ 44 spe _ _ _ _ _ 44 progression progression NOM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 45 mondiale mondial ADJ _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 46 de de PRE _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 47 14 14 NUM _ _ 48 spe _ _ _ _ _ 48 % pourcent NOM _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 49 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-15 1 Les le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 marques marque NOM _ _ 5 subj _ _ _ _ _ 3 japonaises japonais ADJ _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 ont avoir VRB _ _ 5 aux _ _ _ _ _ 5 accru accroître VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 6 les le DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 leurs leurs NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 9 5 5 NUM _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 % pourcent NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 . . PUNC _ _ 5 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-16 1 Sur sur PRE _ _ 14 periph _ _ _ _ _ 2 leur son DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 3 propre propre ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 marché marché NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 5 outre-Atlantique outre-Atlantique ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 7 pour pour PRE _ _ 14 periph _ _ _ _ _ 8 les le DET _ _ 9 spe _ _ _ _ _ 9 marques marque NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 10 américaines américain ADJ _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 , , PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ 12 la le DET _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 situation situation NOM _ _ 14 subj _ _ _ _ _ 14 est être VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 15 moins moins ADV _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 16 brillante brillant ADJ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 19 punc _ _ _ _ _ 18 le le DET _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 marché marché NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 20 ayant avoir VPR _ _ 21 aux _ _ _ _ _ 21 chuté chuter VPP _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 22 de de PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 1 1 NUM _ _ 25 spe _ _ _ _ _ 24 , 1 , 3 PUNC _ _ 23 punc _ _ _ _ _ 25 3 3 NUM _ _ 26 spe _ _ _ _ _ 26 % pourcent NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 27 . . PUNC _ _ 14 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-17 1 A avoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 2 l' le DET _ _ 3 spe _ _ _ _ _ 3 occasion occasion NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 4 du de PRE _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 salon salon NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 de de PRE _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 Détroit Détroit NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 18 punc _ _ _ _ _ 9 les le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 dirigeants dirigeant NOM _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 11 de de PRE _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 General General ADJ _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 13 Motors Motors NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 , , PUNC _ _ 15 punc _ _ _ _ _ 15 Ford Ford NOM _ _ 13 para _ _ _ _ _ 16 et et COO _ _ 17 mark _ _ _ _ _ 17 Chrysler Chrysler NOM _ _ 15 para _ _ _ _ _ 18 prévoient prévoir VRB _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 19 une un DET _ _ 21 spe _ _ _ _ _ 20 forte fort ADJ _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 21 baisse baisse NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 22 du de PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 marché marché NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 automobile automobile ADJ _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 américain américain ADJ _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 26 cette ce DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 année année NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 28 , , PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 29 qui qui PRQ _ _ 30 subj _ _ _ _ _ 30 pourrait pouvoir VRB _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 31 , , PUNC _ _ 36 punc _ _ _ _ _ 32 selon selon PRE _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 33 leurs son DET _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 34 prévisions prévision NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 35 , , PUNC _ _ 36 punc _ _ _ _ _ 36 être être VNF _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 37 inférieur inférieur ADJ _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 38 de de PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 39 10 10 NUM _ _ 40 spe _ _ _ _ _ 40 % pourcent NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 41 à à PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 42 15 15 NUM _ _ 43 spe _ _ _ _ _ 43 % pourcent NOM _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 44 aux à PRE _ _ 37 dep _ _ _ _ _ 45 17 17 NUM _ _ 48 dep _ _ _ _ _ 46 , 17 , 2 millions PUNC _ _ 45 punc _ _ _ _ _ 47 2 2 NUM _ _ 48 dep _ _ _ _ _ 48 millions 17 , 2 millions NOM _ _ 44 dep _ _ _ _ _ 49 de de PRE _ _ 48 dep _ _ _ _ _ 50 véhicules véhicule NOM _ _ 49 dep _ _ _ _ _ 51 neufs neuf NUM _ _ 50 dep _ _ _ _ _ 52 vendus vendre VPP _ _ 50 dep _ _ _ _ _ 53 en en PRE _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 54 2001 2001 NUM _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 55 . . PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-18 1 General General NOM _ _ 3 subj _ _ _ _ _ 2 Motors Motors NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 va aller VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 4 proposer proposer VNF _ _ 3 dep _ _ _ _ _ 5 à à PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 ses son DET _ _ 7 spe _ _ _ _ _ 7 employés employé NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 8 administratifs administratif ADJ _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 de de plus PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 plus de plus NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 de de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 12 cinquante cinquante NUM _ _ 13 spe _ _ _ _ _ 13 ans an NOM _ _ 11 dep _ _ _ _ _ 14 des de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 15 départs départ NOM _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 volontaires volontaire ADJ _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 en en PRE _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 18 préretraite préretraite NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 , , PUNC _ _ 20 punc _ _ _ _ _ 20 avec avec PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 21 l' le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 objectif objectif NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 de de PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 réduire réduire VNF _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 de de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 10 10 NUM _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 27 % pourcent NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 28 en en PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 29 2002 2002 NUM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 ses son DET _ _ 31 spe _ _ _ _ _ 31 effectifs effectif NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 32 de de PRE _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 cols col NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 34 blancs blanc ADJ _ _ 33 dep _ _ _ _ _ 35 . . PUNC _ _ 3 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-19 1 Et et COO _ _ 23 mark _ _ _ _ _ 2 le le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 3 nouveau nouveau ADJ _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 patron patron NOM _ _ 23 subj _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 Ford Ford NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 8 William William NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 Clay Clay NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 Ford Ford NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 Junior Junior NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 12 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 13 quarante-trois quarante-trois NUM _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 ans an NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 15 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 16 arrière-petit-fils arrière-petit-fils NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 17 du de PRE _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 fondateur fondateur NOM _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 Henry Henry NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 Ford Ford NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 22 a avoir VRB _ _ 23 aux _ _ _ _ _ 23 annoncé annoncer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 24 vendredi vendredi NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 un un DET _ _ 27 spe _ _ _ _ _ 26 douloureux douloureux ADJ _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 27 plan plan NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 28 de de PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 " " PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 30 revitalisation revitalisation NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 " " PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 32 prévoyant prévoir VPR _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 33 des un DET _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 34 fermetures fermeture NOM _ _ 32 dep _ _ _ _ _ 35 d' de PRE _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 usines usine NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 37 et et COO _ _ 38 mark _ _ _ _ _ 38 des de PRE _ _ 35 para _ _ _ _ _ 39 milliers milliers NOM _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 de de PRE _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 41 suppressions suppression NOM _ _ 40 dep _ _ _ _ _ 42 d' de PRE _ _ 41 dep _ _ _ _ _ 43 emplois emploi NOM _ _ 42 dep _ _ _ _ _ 44 . . PUNC _ _ 23 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-20 1 Le le DET _ _ 2 spe _ _ _ _ _ 2 numéro numéro NOM _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 3 deux deux NUM _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 4 américain américain ADJ _ _ 2 dep _ _ _ _ _ 5 , , PUNC _ _ 2 punc _ _ _ _ _ 6 derrière derrière PRE _ _ 12 periph _ _ _ _ _ 7 General General ADJ _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 8 Motors Motors NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 , , PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ 10 a avoir VRB _ _ 12 aux _ _ _ _ _ 11 déjà déjà ADV _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 12 réduit réduire VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 13 l' le DET _ _ 14 spe _ _ _ _ _ 14 an an NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 dernier dernier ADJ _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 d' de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 17 environ environ ADV _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 18 5 5 NUM _ _ 19 spe _ _ _ _ _ 19 000 000 NUM _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 personnes personne NOM _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 21 ses son DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 effectifs effectif NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 23 en en PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 Amérique Amérique NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 du de PRE _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 Nord Nord NOM _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 . . PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-21 1 Cependant cependant ADV _ _ 13 periph _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 le le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 président président NOM _ _ 13 subj _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 Ford Ford NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 Europe Europe NOM _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 9 David David NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 10 Thursfield Thursfield NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 11 , , PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ 12 a avoir VRB _ _ 13 aux _ _ _ _ _ 13 indiqué indiquer VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 14 que que CSU _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 15 les le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 activités activité NOM _ _ 18 subj _ _ _ _ _ 17 européennes européen ADJ _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 devraient devoir VRB _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 19 comme comme CSU _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 20 prévu prévoir VPP _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 équilibrer équilibrer VNF _ _ 20 subj _ _ _ _ _ 22 leurs son DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 résultats résultat NOM _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 24 en en PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 25 2001 2001 NUM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 et et COO _ _ 27 mark _ _ _ _ _ 27 renouer renouer VNF _ _ 18 para _ _ _ _ _ 28 avec avec PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 les le DET _ _ 30 spe _ _ _ _ _ 30 bénéfices bénéfice NOM _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 31 en en PRE _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 32 2002 2002 NUM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 . . PUNC _ _ 13 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-22 1 Il il CLS _ _ 4 subj _ _ _ _ _ 2 n' ne ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 3 y le CLI _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 4 aurait avoir VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 5 donc donc ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 pas pas ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 7 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 8 suppressions suppression NOM _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 d' de PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 10 emplois emploi NOM _ _ 9 dep _ _ _ _ _ 11 supplémentaires supplémentaire ADJ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 en en PRE _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 13 Europe Europe NOM _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 où où? ADV _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 15 les le DET _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 16 constructeurs constructeur NOM _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 17 , , PUNC _ _ 30 punc _ _ _ _ _ 18 très très ADV _ _ 19 periph _ _ _ _ _ 19 réservés réserver VPP _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 20 sur sur PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 les le DET _ _ 22 spe _ _ _ _ _ 22 projets projet NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 23 de de PRE _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 Bruxelles Bruxelles NOM _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 les le CLI _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 26 concernant concerner VPR _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 27 Les Les DET _ _ 28 spe _ _ _ _ _ 28 constructeurs constructeur NOM _ _ 30 subj _ _ _ _ _ 29 européens européen ADJ _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 30 pourraient pouvoir VRB _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 31 perdre perdre VNF _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 de un DET _ _ 34 spe _ _ _ _ _ 33 nombreuses nombreux ADJ _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 34 prérogatives prérogative NOM _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 35 sur sur PRE _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 leurs son DET _ _ 37 spe _ _ _ _ _ 37 concessionnaires concessionnaire NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 38 . . PUNC _ _ 4 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-23 1 Côté côté NOM _ _ 7 periph _ _ _ _ _ 2 réparation réparation NOM _ _ 1 dep _ _ _ _ _ 3 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 4 le le DET _ _ 6 spe _ _ _ _ _ 5 nouveau nouveau ADJ _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 règlement règlement NOM _ _ 7 subj _ _ _ _ _ 7 permettra permettre VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 8 que que CSU _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 les le DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 réparateurs réparateur NOM _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 11 agréés agréer ADJ _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 12 puissent pouvoir VRB _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 13 s' s' CLI _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 14 approvisionner approvisionner VNF _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 15 en en PRE _ _ 14 dep _ _ _ _ _ 16 pièces pièce NOM _ _ 15 dep _ _ _ _ _ 17 détachées détacher VPP _ _ 16 dep _ _ _ _ _ 18 directement directement ADV _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 19 auprès auprès de PRE _ _ 17 dep _ _ _ _ _ 20 des auprès de PRE _ _ 19 dep _ _ _ _ _ 21 fabricants fabricant NOM _ _ 20 dep _ _ _ _ _ 22 de de PRE _ _ 21 dep _ _ _ _ _ 23 pièces pièce NOM _ _ 22 dep _ _ _ _ _ 24 , , PUNC _ _ 25 punc _ _ _ _ _ 25 et et COO _ _ 20 para _ _ _ _ _ 26 non non ADV _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 plus plus ADV _ _ 28 dep _ _ _ _ _ 28 seulement seulement ADV _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 29 auprès auprès de PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 30 des auprès de PRE _ _ 29 dep _ _ _ _ _ 31 constructeurs constructeur NOM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 32 eux-mêmes. lui PRO+A _ _ 31 dep _ _ _ _ _ 33 , , PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 34 espèrent espérer VRB _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 35 , , PUNC _ _ 51 punc _ _ _ _ _ 36 à à PRE _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 37 l' le DET _ _ 38 spe _ _ _ _ _ 38 image image NOM _ _ 36 dep _ _ _ _ _ 39 de de PRE _ _ 38 dep _ _ _ _ _ 40 BMW BMW NOM _ _ 39 dep _ _ _ _ _ 41 ( ( PUNC _ _ 46 punc _ _ _ _ _ 42 + + 12 , 3 DET _ _ 45 spe _ _ _ _ _ 43 12 12 NUM _ _ 45 dep _ _ _ _ _ 44 , + 12 , 3 PUNC _ _ 43 punc _ _ _ _ _ 45 3 3 NUM _ _ 46 spe _ _ _ _ _ 46 % pourcent NOM _ _ 40 parenth _ _ _ _ _ 47 en en PRE _ _ 46 dep _ _ _ _ _ 48 2001 2001 NUM _ _ 47 dep _ _ _ _ _ 49 ) ) PUNC _ _ 46 punc _ _ _ _ _ 50 , , PUNC _ _ 51 punc _ _ _ _ _ 51 continuer continuer VNF _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 52 de de PRE _ _ 51 dep _ _ _ _ _ 53 grignoter grignoter VNF _ _ 52 dep _ _ _ _ _ 54 des un DET _ _ 55 spe _ _ _ _ _ 55 parts part NOM _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 56 de de PRE _ _ 55 dep _ _ _ _ _ 57 marché marché NOM _ _ 56 dep _ _ _ _ _ 58 aux à PRE _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 59 États-Unis États-Unis d'Amérique NOM _ _ 58 dep _ _ _ _ _ 60 malgré malgré PRE _ _ 53 dep _ _ _ _ _ 61 une un DET _ _ 62 spe _ _ _ _ _ 62 conjoncture conjoncture NOM _ _ 60 dep _ _ _ _ _ 63 difficile difficile ADJ _ _ 62 dep _ _ _ _ _ 64 . . PUNC _ _ 7 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-24 1 Enfin enfin ADV _ _ 6 periph _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 le le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 Japon Japon NOM _ _ 6 subj _ _ _ _ _ 5 n' ne ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 6 échappe échapper VRB _ _ 0 root _ _ _ _ _ 7 pas pas ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 non non ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 9 plus plus ADV _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 10 à à PRE _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 11 la le DET _ _ 12 spe _ _ _ _ _ 12 récession récession NOM _ _ 10 dep _ _ _ _ _ 13 . . PUNC _ _ 6 punc _ _ _ _ _ # sent_id = cefc-chambers-rostand-1_H_F_120102-25 1 Ainsi ainsi ADV _ _ 12 periph _ _ _ _ _ 2 , , PUNC _ _ 1 punc _ _ _ _ _ 3 les le DET _ _ 4 spe _ _ _ _ _ 4 ventes vente NOM _ _ 12 subj _ _ _ _ _ 5 de de PRE _ _ 4 dep _ _ _ _ _ 6 véhicules véhicule NOM _ _ 5 dep _ _ _ _ _ 7 importés importer VPP _ _ 6 dep _ _ _ _ _ 8 dans dans PRE _ _ 7 dep _ _ _ _ _ 9 ce ce DET _ _ 10 spe _ _ _ _ _ 10 pays pays NOM _ _ 8 dep _ _ _ _ _ 11 ont avoir VRB _ _ 12 aux _ _ _ _ _ 12 chuté chuter VPP _ _ 0 root _ _ _ _ _ 13 de de PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 14 2 2 NUM _ _ 16 spe _ _ _ _ _ 15 , 2 , 9 PUNC _ _ 34 punc _ _ _ _ _ 16 9 9 NUM _ _ 17 spe _ _ _ _ _ 17 % pourcent NOM _ _ 13 dep _ _ _ _ _ 18 sur sur PRE _ _ 12 dep _ _ _ _ _ 19 un un DET _ _ 20 spe _ _ _ _ _ 20 an an NOM _ _ 18 dep _ _ _ _ _ 21 et et COO _ _ 34 mark _ _ _ _ _ 22 les le DET _ _ 23 spe _ _ _ _ _ 23 ventes vente NOM _ _ 34 subj _ _ _ _ _ 24 de de PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 25 véhicules véhicule NOM _ _ 24 dep _ _ _ _ _ 26 de de PRE _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 27 constructeurs constructeur NOM _ _ 26 dep _ _ _ _ _ 28 japonais japonais ADJ _ _ 27 dep _ _ _ _ _ 29 fabriqués fabriquer ADJ _ _ 25 dep _ _ _ _ _ 30 à à PRE _ _ 23 dep _ _ _ _ _ 31 l' le DET _ _ 32 spe _ _ _ _ _ 32 étranger étranger NOM _ _ 30 dep _ _ _ _ _ 33 ont avoir VRB _ _ 34 aux _ _ _ _ _ 34 baissé baisser VPP _ _ 12 para _ _ _ _ _ 35 de de PRE _ _ 34 dep _ _ _ _ _ 36 2 2 NUM _ _ 38 spe _ _ _ _ _ 37 , 2 , 6 PUNC _ _ 36 punc _ _ _ _ _ 38 6 6 NUM _ _ 39 spe _ _ _ _ _ 39 % pourcent NOM _ _ 35 dep _ _ _ _ _ 40 . . PUNC _ _ 12 punc _ _ _ _ _